p2000

vbimport

ik had laatst eens de zolder van mijn oude lui doorgezocht, kom ik de philips 2000 (of p2000) tegen. nostalgie!! spelletjes als schapentellen enz.. kon er nooit genoeg van krijgen...
nu mijn vraag: weet iemand enige specificaties van dit ding? ik ben erg benieuwd naar snelheid/geheugen ed
bij voorbaat dank naturlich

laat ook maar zitten:
http://www.komkon.org/~dekogel/files/p2000/p2000.txt

2,5 MHz haha

Cool:cool:

Tegenwoordig kan ik me gewoon niet meer voorstellen dat er ooit, heel, heel lang geleden nog van dat langzame spul was.

Is dat zo’n ding met gekleurde keypad? Die je op TV aansloot en waarbij progs/games op cassetjes stonden? Want die heb ik hier ook nog ergens staan :slight_smile:

P2000 werkt wel op cassettebandjes, van die kleine die ook in memo recorders gebruikt worden. Ze hebben wel een eigen monitor, ze worden dus niet op TV aangesloten.

Ik ken die dingen nog van de middelbare school…is toch al tijdje terug.

de MSX en de Commodore, die werden op een TV aangesloten…werkten ook met cassettebandjes… Die ken ik nog van de basisschool :wink:

Dan ga ik de onze toch eens zoeken, want ik kan me niet herinneren dat er een monitor bij was. En het is zeker een philips; geen commodore :slight_smile: De cassetjes heb’k al gevonden, maar ik vrees dat de magneetband ondertussen wel waardeloos is :wink:

de monitor zit er idd gewoon in en een gekleurd toetsenbord heeft (de mijne) niet.
er zat trouwens 10 kb geheugen in, upgradeble naar 30kb of iets dergelijks.
en dan te bedenken dat ik nog niets eens op deze wereld stond toen deze pc op de markt kwam

Zou het maar goed bijhouden, die dingen beginnen zeldzaam te worden.