P1-cpu <-> P1-MMX-cpu

vbimport

Ik zou graag de Pentium90 van m’n vriendin upgraden naar een P-200. Nu was mijn vraag, of ik er een P-200MMX cpu kan opprikken, of moet je daar een MMX-mobo voor hebben?
't Is een socket7-processor en de P-200MMX die ik kan kopen is eveneens socket7, dus ik dacht dat dit wel moet lukken, maar kzou dit graag weten voor ik de cpu koop uiteraard…
Het mobo gaat tot 200Mhz.

Bedankt!

Het moederbord moet wel om kunnen gaan met MMX volgens mij.
Zou je even bij BIOS upgrades moeten kijken of daar iets over vermeld wordt, er zijn volgens mij moederborden geweest waar MMX niet altijd lekker op werkt

Waarschijnlijk werkt dan de 233 MMX ook nog wel als je daar aan kunt komen…

Als ik me niet vergis krijgt een MMX core 2 verschillende spanningen… Of Wilma gelijk heeft met die 3,3V? Kweethetniet… Ik heb hier zelf als zoveelste comp een P1-210MMX staan (een opgefokte 166MMX) en die loopt op 2,8V…

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoopte ergens dat ik de P-200MMX-cpu wel kon laten draaien en dat de PC de MMX instructies gewoon niet zou gebruiken op een ouder mobo. (dat het dus een gewone P1-200 zou lijken)
Maar aan die core-spanning had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht :o Dus het lijkt me dan inderdaad veiliger om m’n vriendin ineens een “nieuwe” computer te bezorgen. Of ik moest nog aan een P1-cpu zonder MMX moeten geraken, maar dat is me nog niet gelukt :slight_smile:

Ik weet dat er destijds van die upgrade kits van Intel waren (overdrive genoemt)… daarmee kon je dus een mmx cpu op een niet mmx bord zitten… misschien dat je ergens zo een verloopstukje uit kunt halen…?