P IV FSB 800Mhz & Radeon 9800Pro 256 Mb

Oke, de vraag is heel makkelijk:
Wanneer worden de nieuwe P IV’s met een FSB van 800Mhz gelanceerd (cq wat zal de verwachte datum zijn dat ze hier in ons kikkerlandje te koop zijn)?

En wanneer wordt de ATI Radeon 9800Pro met 256Mb gelanceerd/ wanneer zal ie hier te koop zijn?

De processor is komt binnenkort gelijk uit met de chipset moet. Deze werd trouwens geintroduceerd op de CeBIT 2003. Dus zal over enkele weken/maanden al in de winkel liggen. :frowning: De road map zegt Juni 2003 - P4 op 3,2 Ghz

Eerst komt de ATI 9800 PRO met 128 Mb uit. In het verleden maakte het ook nie uit of je nou 256 MB had of ‘maar’ 128MB. Dus er is op dit moment nog niet bekend wanneer de 256 MB uit komt. Op heel veel websites kan je wel de ATI Radeon 9800 PRO 120 MB pre-orderen. Dus ik denk over een week of 2 zal ie in de winkels liggen. Hij is trouwens officieel geintroduceerd op 6 maart 2003. De eerste die er als het goed mee uitkomt in Europa is Hercules. De verwachte prijs is 399 dollar. Dus reken maar op iets meer dan 400 Eurotjes :bigsmile:

Oke, bedankt.

Ik wil namelijk een compleet nieuw systeem kopen (top of the bill) en wil dus eigenlijk een PIV met 800FSB kopen (ivm) upgrade mogelijkheden, maar juni is wel erg ver weg.

En een Radeon 9800Pro 256Mb is nu misschien nog niet echt nodig, maar over 1 jaar waarschijnlijk wel erg makkelijk met de spellen die op dat moment uit zijn.

Twijfel tussen nu kopen (PIV 3,06 FSB533 & Radeon 9700Pro 128Mb) of over 2/3 maanden kopen (PIV 3,2 FSB800 & Radeon 9800Pro 256Mb).

Is er al een SIS chipset/moederbord dat een FSB van 800 Mhz ondersteunt waar ik een 3,06 op kan gooien om dan toch nu een nieuw systeem te kopen en over 2/3 maanden te kunnen upgraden?

Over jaar heb je alweer nieuwe ATI kaarten. Ze willen namelijk elk half jaar een nieuwe Videokaart uitbrengen.

Die chipsets zijn net gereleased (Cebit 2003) dus zal nog wel ff duren. Ook ATI komt uit met een chipset van 800 Mhz . Dus niet grafisch maar een chipset voor Intel. Tjek hier voor meer info. Daar zie je trouwens ook dat Intel pas in mei de chipset released. dus nog ff w88 op de Mobos :frowning: Dus misschien ook nog maar ff w88 op je nieuwe systeempie. :wink: