Overzetten videobeelden vanaf Canon camcorder MD 150 naar pc

vbimport

hallo,

weet iemand welke software er nodig is om videobeelden vanaf een camcorder te laden naar pc?
De Canon helpdesk wist mij tot mijn verbazing niet meer dan het volgende te antwoorden:

“Hartelijk dank voor uw e-mail en belangstelling in Canon producten. Naar aanleiding van uw bericht ben ik voor u op zoek gegaan naar informatie. Voor het overzetten van videobeelden kunt gebruik maken van een firewire verbinding en software van derden. Jammer genoeg heb ik verder geen informatie welke software u daarvoor het beste kunt gebruiken, mijn excuses hiervoor. U kunt eventueel eens op internet op fora zoeken of er informatie beschikbaar is welke software het beste gebruikt kan worden. U kunt hiervoor het beste kijken op websites waar gebruikers van video bewerking software hun ervaringen delen.
U kunt eventueel ook eens zoeken naar beschikbare software van fabrikanten voor het bewerken van videobestanden die zijn opgenomen met een camcorder. Ik vind het jammer dat de gevraagde informatie niet beschikbaar is, maar hopelijk heb ik u wel verder op weg geholpen.”

En dus mijn vraag: is er op dit forum iemand die mij verder op weg kan helpen?
De firewireverbinding is OK, het overzetten van foto’s gemaakt met de camcorder naar de pc lukt ook probleemloos, maar voor de videobeelden moeten we dus één of andere software ergens downloaden. Vraag is welke en waar?

Bij voorbaat beste dank,
Josiane