Overstappen van energieleverancier: ervaringen gewenst

vbimport

Aangezien ik de administratieve chaos van essent ondertussen meer dan zat ben ben ik van plan over te stappen naar een andere leverancier, maar wat kan ik allemaal verwachten?
De keus is gevallen op elektran omdat die op het moment het goedkoopst zijn. Voor internet en tv gebruik ik essent niet dus dat telt allemaal niet mee.

en zijn er ook medefreakers die ervaringen hebben met elektran (zowel positief als negatief hoor ik graag)

bij voorbaat dank

Zelf overweeg ik momenteel ook de overstap. Ook ik ben Essent meer dan spuugzat, enkel en alleen vanwege chaos en de bureaucratie welke daar vloeibaar in elkaar overlopen.

Mijn oog viel in eerste instantie op Greenchoice. Ik ben echter ook nog wat huiverig voor de overstap… de kans dat het er niet beter op wordt is natuurlijk aardig aanwezig…

nou, mijn ervaring tot nu toe:
Na de brief aan essent dat we van het contract af wilden in verband met de prijsverhoging (wat ze zelf in de email gezet hadden dat dat kon) kregen we 2 brieven thuis van essent:
1 met de melding dat het electro contract zou aflopen op 3 juli (ofzo, in ieder geval de dag dat de prijsverhoging zou doorgevoerd worden) en 1 voor het gas waarin stond dat het gascontract per 1 januari 2007 (orginele einddatum) zou aflopen.
Omdat ook het gastarief verhoogd werd zouden wij dat ook kunnen opzeggen op de datum van de nieuwe tarieven.
Essent dus gebeld en bij de helpdesk meteen gevraagd naar degene die de brief ondertekent had. (“goedemiddag, met Janssen uit Zeijen, ik wou graag Marion Koot spreken”)
Dit kon natuurlijk niet maar er zou een email naar haar toekomen.
Wat schetst mijn verbazing dat wij 1 dag later al een mail hadden van mvr Koot met de mededeling dat zij een fout gemaakt hadden en dat wij natuurlijk per 1 juli konden opzeggen. Na nog 2 dagen de officiele brief.
En rond 5 juli de finale afrekening. Die was nog 90 euro te hoog, maar dat schijnt weer bij de jaarafrekening goed te komen. (hoop ik, dat zullen we nog zien)
In de brief van de finale afrekening (met geschatte meterstanden) staat dat je contact kunt opnemen als de schatting niet extreem afwijkt. Dit extreem houd in 25%

Het idee wat ik hierbij gekregen heb is dat je altijd moet vragen naar degene die de brief ondertekend heeft.