Overklokken v/e K7.... hoever?!

vbimport

Ben bezig met het opvoeren van m’n Athlon 1ghz (100FSB).
Aangezien me geheugen het weigert om op een hogere snelheid te draaien als 100mhz, hoewel het wel 133mhz is, kan ik dus nie me FSB opkrikken omdat me comp dan nie wil booten! Dus verander ik alleen me MP!!
Maar hoever kan een K7?! Bedoel wat is de max temp voordat ik er een ketting van kan laten maken?! Hij draait nu stabiel op 1200mhz maar wordt dan wel 64graden!! Deze temp is wel als ie stressed is!! Dus als ie consant om 100% CPU belasting staat! Is dit een normale temp of is dit echt te hoog?! Gebruik een Titan Majesty Dual Cooler om het zaakje een beetje koel te houden! :wink:

Advice needed!! :stuck_out_tongue:

Hmmm ik denk dat je aardig richting je max gaat. De 64 graden is is wel acceptabel voor je CPU (op 90 graden gaat het pas helemaal mix) maar het is niet al te gezond voor hem…

Heb je goede koelpasta ertussen gedaan? Of nog beter artic silver (vet duur). En euh ik geloof de beste koelers zijn zowat de Global Win FOP 32 en 38…

en zekers niet die Red cooler van mij die mijn TB 900@900 54 graden laat worden :frowning:

64°C is beetje hoog, mijne TB 1,2 gig wordt ma 29°C met ne fop38 derop (1 nadeel , precies een vliegmachine)

Originally posted by Mattel007
64°C is beetje hoog, mijne TB 1,2 gig wordt ma 29°C met ne fop38 derop (1 nadeel , precies een vliegmachine)

Mijn TB is dus “maar” een 1000 dus als ie dan op 1,2 draait wordt ie uiteraard vet hoger in temp! Denk dat mijn cooler maar tot 1200 bestemd is ofzo!
Wat voor koeler gebruik jij pcies Mattel?! (fop38…wasda?!)

Artic Silver, is dat dan zo’n goeie?! Wil eigenlijk iets van een koude luchtstroom kweken; airco ofzo, iemand een ID-tje?!

GlobalWin Fop38 is een cooler… een goeie cooler die enorm veel herrie maakt. Je hebt ook nog de Fop32 die is geloof ik nog wat beter (minimaal verschil echter).

Artic silver: dit is de vervanger voor de warmtegeleidende pasta. Het scheelt een paar graden in temp (3 a 4 graden geloof ik) maar het kost ook al snel een 75 a 100 piek per portie!

Verder om je systeem goed te koelen: neem casefans. Ik heb zelf 2 casefans in mijn systeem zitten. Voren en achter in de kast eentje (zaten al uitsparingen voor 8cm fans). Die achterin heb ik op 12V draaien, voren op 5V. Resultaat: het hele zooitje is nu een graad of 7 a 8 koeler en je hoort er nix van… wel de moeite waard dus…
(die koelers zijn trouwens afkomstig uit oude AT voedingen… werkt prima!)

Kan je die CASE fans ook ergens halen dan?!
Je hebt toch ook van die speciale fans daarvoor!? Heb gister ff een ventilator een tijdje gericht op me (open) kast, en de temp liep gelijk zo’n 5 graden terug! Kast heeft nu dan ook geen goede air-flow! Staat nm half achter me monitor!

ff kijken op www.justcooler.net