Overklokken en branden

vbimport

Raar probleem:

Mijn systeem draait perfect wanneer mijn 750mhz Duron op 750mhz draait. Geen problemen, ook branden gaat prima!

Maar nu komt het: wanneer ik overklok naar 800mhz (dmv multiplier) werkt alles perfect, behalve het branden!

Wanneer ik overklok naar 758mhz (dmv FSB snelheid met 1 mhz verhogen) werkt alles perfect, behalve het branden!

Ik dacht dat ik wel enigzins wat hardware begreep, maar met dit probleem kan ik helemaal niks! Wil graag mijn Duron op 1ghz draaien!!! Volgens recensie moet dit prima kunnen! Alleen die rare brander… :frowning: (plextor PX-W8432T Rev. 1.09)

Iemand suggesties?

Damn dis inderdaad heel weird…maar wat werkt er pcies niet dan? begint ie helemaal niet met branden of geeft ie een melding?
misschien dat ik er dan meer mee kan! :slight_smile:

Tis geen SCSI toch?

De plextor is een IDE-brander…
Nero crasht op 6% tijdens het branden… keer op keer opnieuw, totdat ik mijn cpu weer op 750mhz zet…

RAAARRRRRRRRRRR!

Originally posted by mkleefman
[B]De plextor is een IDE-brander…
Nero crasht op 6% tijdens het branden… keer op keer opnieuw, totdat ik mijn cpu weer op 750mhz zet…

RAAARRRRRRRRRRR! [/B]

Hmmm je zou voor de grap es moeten kijken naar je CPU-time…
of het dus ineens heeeel veel van de CPU vergt om een cdtje te branden…geen burnproof neem ik aan? probeer het dan eens op een lagere speed te branden dan voluit…is natuurlijk geen oplossing, maar toch handig om te weten of ie het dan wel aankan…

heb je de nieuwste firmware voor je writer derop staan? misschien is het een bekende bugg bij plextor?

Misschien is dit een domme suggestie, maar zou het kunnen zijn dat door de verhoging van je snelheid je CPU meer stroom gaat vreten waardoor je bander niet meer 100% functioneert?
Heb je handmatig de Core Voltage aangepast?

Je hardware zou opzich niet mogen merken als je 750Mhz CPU op 800Mhz werkt door een multiplier verhoging…

Een ander probleem zou wellicht de warmte productie kunnen zijn. Niet dat een Duron zo warm wordt, maar met een slechte/verkeerde koeling dan kan dat wel eens de oorzaak zijn…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Misschien is dit een domme suggestie, maar zou het kunnen zijn dat door de verhoging van je snelheid je CPU meer stroom gaat vreten waardoor je bander niet meer 100% functioneert?

Je hardware zou opzich niet mogen merken als je 750Mhz CPU op 800Mhz werkt door een multiplier verhoging…

Een ander probleem zou wellicht de warmte productie kunnen zijn. Niet dat een Duron zo warm wordt, maar met een slechte/verkeerde koeling dan kan dat wel eens de oorzaak zijn… [/B]

Stupid…inderdaad nie aan ged8, maar probeer es een cdtje te fikken met je kast open…(mits je em nie altijd al open heb staan):wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Misschien is dit een domme suggestie, maar zou het kunnen zijn dat door de verhoging van je snelheid je CPU meer stroom gaat vreten waardoor je bander niet meer 100% functioneert?

Een ander probleem zou wellicht de warmte productie kunnen zijn. Niet dat een Duron zo warm wordt, maar met een slechte/verkeerde koeling dan kan dat wel eens de oorzaak
zijn… [/B]

Denk persoonlijk niet dat zoiets de oorzaak zou zijn voor het ineens niet meer kunnen branden bij zo’n kleine verhoging in speed. Voorals als je bedenkt dat z’n pc bij alle andere applicaties wèl stabiel blijft… :confused:

Originally posted by Wookie

Denk persoonlijk niet dat zoiets de oorzaak zou zijn voor het ineens niet meer kunnen branden bij zo’n kleine verhoging in speed. Voorals als je bedenkt dat z’n pc bij alle andere applicaties wèl stabiel blijft… :confused:

daarom was ik benieuwd hoeveel rocessortijd dat writen vrat!
godverdomme dat klote keyboard doet het weer es nie…
de letter … valt weg :mad:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

daarom was ik benieuwd hoeveel rocessortijd dat writen vrat!
godverdomme dat klote keyboard doet het weer es nie…
de letter … valt weg :mad: [/B]

Laat je boss toch is een nwe plaatsen man! :stuck_out_tongue:

Je kan toch ook tekens invoegen via “speciale tekens”? Daar staan ook normale toch? Anders ff copy/pasten vanaf ergens ander op deze page… neem aan dat de meeste wel gebruikt zijn per page! :stuck_out_tongue:

Probeer es Synchronisatie van gegevensoverdracht te veranderen, of Verbinding verbreken bij je writer instellingen.

Ik had hetzelfde prob (wel met scsi), en een van die 2 hielp ( weet wel niet meer juist welke :-p)

probeer eens het voltage hoger te zetten moet je wel met stapjes doen misschein ligt het daaraan

Originally posted by JAP
probeer eens het voltage hoger te zetten moet je wel met stapjes doen misschein ligt het daaraan

hehe en zodra je bluescreens begint te krijgen weet je waar het aan ligt…de warmte!! want verhoog het voltage–>meer warmte!–>instabiliteit!

ennuh die keys worden asap vervangen dus dan weet je het well…moet door Slet zelf gebeuren! :stuck_out_tongue: heb voor de time-being maar gewoon een andere pc gepakt om de freaken! :cool:

Zeg, mogelijk is het een hele domme suggestie, maar probeer eens een ander bestand te branden?