Overklocken videokaart (asus geforce2 mx/mx 400)

weet iemand hoe ik mijn videokaart kan overklocken (geforce2 mx/mx 400)
en niet dat gelul van hem in de vriezer te leggen want dat kan niet werken daar gaat hij alleen maar stuk van:confused:

en dat wil ik natuurlijk niet:p
ik weet wel dat er grote risico’s aan verbonden zijn maar in de vriezer kan je hem net zo goed gelijk wegpleuren

Werkt ie nu dan niet goed genoeg?

Zorg er ten eerste eens voor dat je kaart goed gekoeld is. Een actieve koeling voor je GPU is wel nodig (meestal standaard bij de GF2MX, maar er zijn exemplaren zonder in de omloop). Indien je fan op je GPU niet al te goed is, vervang deze door bijv een Blue orb.
Ook je geheugen koelen doet wonderen. Je kunt hiervoor speciale koelblokjes kopen, maar je kunt ook zelf wat maken (uit bijv aluminiumprofiel!).

Dan komt het softwarematige gedeelte: je core en je geheugen opklokken. Doe dit stapsgewijs (iedere keer bijv 5 Mhz). Na een verhoging eventjes een tijdje 3Dmark laten draaien, geen artefacten of crashes? Mooi, verder opfokken die handel!
Het programma dat hiervoor ideaal is noemt men Powerstrip.

Suc6!

Voor GFkaarten is er ook een soort unlock patch, zodat je gewoon onder de Windows settings je core kan verhogen. (Maar Powerstrip is uitgebreider)

Originally posted by Dee-ehn
[B]Zorg er ten eerste eens voor dat je kaart goed gekoeld is. Een actieve koeling voor je GPU is wel nodig (meestal standaard bij de GF2MX, maar er zijn exemplaren zonder in de omloop). Indien je fan op je GPU niet al te goed is, vervang deze door bijv een Blue orb.
Ook je geheugen koelen doet wonderen. Je kunt hiervoor speciale koelblokjes kopen, maar je kunt ook zelf wat maken (uit bijv aluminiumprofiel!).

Dan komt het softwarematige gedeelte: je core en je geheugen opklokken. Doe dit stapsgewijs (iedere keer bijv 5 Mhz). Na een verhoging eventjes een tijdje 3Dmark laten draaien, geen artefacten of crashes? Mooi, verder opfokken die handel!
Het programma dat hiervoor ideaal is noemt men Powerstrip.

Suc6! [/B]

bedankt he ik ben alleen nog aan het kijken waar je dat kan krijgen dat powerstrip

Originally posted by skydyr
Werkt ie nu dan niet goed genoeg?

ja dat wel maar ik wil hem sneller laten lopen gewoon hij loopt nog prima

Powerstrip is te downen vanaf www.download.com