Overclocking

vbimport

Wie wil mij een goeie tip geven?
hoe overclock ik het beste mijn systeem
asus p3b-f intel pentium 450 128 m
viper 550 alvast bedankt

lees forum opklokken eens daar wordt alles ook uitgelegt

Greetings

IceCOOL

ik zal het niet doen het is niet nodig + als er iets fout gaat is de garantie weg !!!

Okay, mijn beurt…

Ik heb vroeger aardig wat processors overgeklok omdat het wel degelijk in snelheid scheeld. Maar, Ik heb nu ook een P3 450. En deze heb ik niet overgeklok. Waarom, Voor heen had ik een P2 233 (dus een FSB van 66) op 291 Mhz draaien (FSB van 83) werkte goed. Daarna een 333 Cleron op 416 Mhz (Weer van een 66FSB naar 83FSB) ging ook perfect. Het probleem met die P3 is dan deze al een FSB heeft van 100Mhz. Dat betekend dus ook dat de snelheid die je je processor overklok, je geheugen ook aan moet kunnen. Bij mij werkt ie op een FSB van 112 al niet meer. Plus dan een FSB van 100 al snel zat is.

Het is inderdaad waar dat je processor sneller slijt als je hem overklok (omdat ie warmer wordt), maar ja, Ik ruil zelf elk 6 maanden m’n processor in dus maakt het wat dat betreft niet echt uit.

Doe er mee wat je wilt,

groet,

PsYcHo DaD

DaDDy has spoken

And mighty good i must say.

Waarom kan ik mijn FSB niet op 83 zetten, maar alleen op 66 of 100(wat niet werkt).

Kan ik dit ook op een andere manier veranderen dan alleen via het bios?

PS. Ik heb een Cel. 400 (draait op 433, maar kan natuurlijk nog wel wat hoger, of niet??)

Kijk anders gewoon effe bij www.anandtech.com of www.sharkyextreme.com
Je zal misschien wel even moeten zoeken in database aangezien het wel een oude processor is. Daar staan uitgebreide manuals over hoe je zoiets moet aanpakken.

Djewst

www.overclockers.com is ook een hele gooie site voor overclocking informatie.

Ik heb eeb celeron 466@620 draaien op een BE6-2 mobo. (double fan koeler)

celeron 466 rond de 240 gulden

BaDtObONE

Gamefreak_cd_copy, als je zoon vraag stelt, moet je wel wat meer info geven.

via www.gamecopyworld.com krijg je goeie hardwarelinks die jij zoekt.

grtz.