Overclocken - Celeron 333

vbimport

Tot hoeveel kun je een Celeron 333 stabiel overclocken, dus de processor opvoeren en niet het moederboard?
Greetz…

Hitbits is taking you to a second sky!

ligt eraan hoeveel FSB’s je moederbord ondersteunt…
als we uitgaan van de standaard FSB’s van 75, 83 & 100 (verder verwacht ik niet dat ie zal komen) kun je 'm dus maximaal tot 500 opkrikken als ie dat pakt (5 x 100)…
de multiplier kun je niet veranderen want die is locked
als ie 5 x 100 niet wil, moet je maar 5 x 83 proberen, maar dat is een kut FSB om op te zitten (harddisken gaan dan wel eens beetje gaar doen enzo en andere periphirals (of hoe je het schrijft) willen dat niet enzo)
maar maximaal 5 x 100
vergeet geen KOELPASTA te gebruiken! dat spul is verbazend goed!

Mijn celeron 333 loopt al bijna een jaartje stabiel op 416 Mhz. (Moederbord: BH6 - Abit)
Op 500 crashte de computer vrij snel. De computer wordt ook niet erg warm. Niet warmer als een P2 350Mhz met vrijwel dezelfde componenten (niet geoverclockt(?)).
Toen ik mijn celeron maximaal wilde overclocken deed mijn computer het niet meer (weet niet hoeveel, min. over de 600). Dan moet je gewoon even 10 min. wachten.

Greetings Tweeky

__________`````````````````* *`/~~~~~~~~\````````````````* *(----\~~~\----)```___`````````* *`````\~~~\\---\|~~|/---/
``````~\`|| //```
```````~\||//````
````````_\_______/`````

[This message has not been edited by tweeky (edited 17 October 2000).]

[This message has been edited by tweeky (edited 24 October 1999).]