Overburnen

vbimport

Kan overburnen geen kwaad voor uwe writer ?
Is dat niet slecht voor de cd's ?
Die gegevens die je overburnt staan die wel fantsoenlijk op cd ????

Kan ja!
Opzich niet. Hangt van de cd af.
Ja.

Over het algemeen kan overburnen geen kwaad voor een writer, maar mijn ervaring is dat als je probeert te veel te overburnen en dat lukt dus niet dat je dan opnieuw moet opstarten voor 'ie het weer doet, lijkt me dus niet echt bevoorderlijk, hoewel m’n Plextor het nog altijd prima doet na vele overburns

Voor de cd’s maakt het niet uit, het enige wat je doet is de data dichter op elkaar burnen dus dat maakt niks uit voor de cd, het kan echter wel zijn dat enkele CD-ROM drives ze niet kunnen lezen doordat het zo dicht op elkaar staat, maar als je een beetje een redelijke hebt valt dat wel mee.

Al mijn overburns tot nu toe zijn perfect en doen het prima.

Djewst

Er zit natuurlijk altijd een risico in overburning, dat je laser zou beschadigd worden. LMaar ja, ik heb het ook al zoveel gedaan (ik gebruik hiervoor DisklJuggler) en daar kan je bij opties de Overburn aanvinken, gemakkelijk hoor, en is de Destination CD te klein dan krijg je gewoon een foutmelding. Soms loopt hij vast, maar heeft de wrtiter toch nog de CD kunnen afsluiten. Bizar maar 't werkt wel.

Hoe moet je bij Nero eigenlijk Overburnen?

welke nero heb je?
bij de nieuwere kan je de wizard gebruiken, die versie kan je wel ergens downloaden
Bij de oudere versie moet je bij copy CD, dat pictogrametje met 2 cd’tjes
en dan zeg je brand
tip: zet wel de snelheidsmeting en simulatie uit, anders duurt het 10 min. ofzo voor snelheidsmeting en 2x zo lang door de simulatie

NEE!
Overburnen is absoluut niet schadelijk voor je writer. Ik wou dat op dit soort posts alleen reacties kwamen van mensen die weten waar ze over praten. Overburnen is eigenlijk een verkeerde term. Iedere fabrikant van CDR’s bepaalt zelf hoeveel sectoren hij beschikbaar wil stellen om te branden. Sommige houden zich strikt aan de redbook regels, anderen pleuren er een flink aantal sectoren bij. Afhankelijk van de software zijn deze sectoren gewoon te benutten. Ik heb momenteel een aantal dozen That’s Write die absoluut niks boven de 650 Mb pikken terwijl ik ook een aantal Verbatim heb die rustig 654 Mb schrijven.
Gewoon een kwestie van uitproberen.

of hier kijken hoe ver je kan fikken http://www.cdmediaworld.com/

[This message has been edited by NightForce (edited 01 April 2000).]

Ik hoop gewoon dat ze stoppen met die stomme 650-700MB cd’s als ze maar beginnen met DVD
dan hebben we plaats genoeg maar het nadeel is dan wel dat het veel geld kost maar stel u voor dan kunt ge 50 games op ene CD krijgen
BRRRR daar krijg ik de rillingen van.
En als de PS2 uitkomt kun je de games ook overschrijven denk ik toch ze gebruiken ook DVD en het zal niet zolang duren voor men de PS2 gecrackt heeft de Dreamcast is wel wat moeilijker!