Over nikita, tv-kaarten en svcd

vbimport

(dit is misschien beetje newbie, but bare with me...)

ok, als (erkend) liefhebber van de serie La Femme Nikita zat ik elke zondagavond trouw voor de buis...ik (en met mij vele anderen I believe...) was dan ook diep bedroefd toen de serie teneinde was én toen ook nog eens bleek dat de afleveringen niet verkrijgbaar zijn op DVD :frowning:

MAAR

wie schertste mijn verbazing toen ik afgelopen zaterdag al zappende ineens Nikita's mooie hoofdje op V8 voorbij zag komen?

nu heb ik het volgende plan...ik wil die afleveringen op svcd opnemen...nu dacht ik zelf aan het volgende (feel free to comment)

1# Ik moet een tv-tuner kaartje hebben (maakt het nog uit hoe duur die is of welk merk?)

2# een proggie om dat programma zo goed mogelijk (SVCD) op te nemen

Nikita duurt zonder reclame ongeveer 50mins...past dit op een 80min cd? (en als ik ook nog goede kwaliteit wil?)

thanks alvast for helping

ONE

Ik zou het eerst op gewoon VHS opnemen in plaats van live het proberen op te nemen vanaf je tv kaartje. Dan kun je het tenmisnte nog een paar keer opnieuw proberen.

Verder moet dat makkelijk passen , mits je het ook weer op je tv wilt gaan afspelen (veel minder beeldlijnen dan vga).

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Ik zou het eerst op gewoon VHS opnemen in plaats van live het proberen op te nemen vanaf je tv kaartje. Dan kun je het tenmisnte nog een paar keer opnieuw proberen.

Verder moet dat makkelijk passen , mits je het ook weer op je tv wilt gaan afspelen (veel minder beeldlijnen dan vga). [/B]

maar gaat het op vhs opnemen niet enorm ten koste van beeld en geluidskwaliteit?

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]

maar gaat het op vhs opnemen niet enorm ten koste van beeld en geluidskwaliteit?

ONE [/B]

Een beetje wel , dat klopt , maar het andere alternatief (zonder extra apperatuur) is het a la moment opnemen via je tv in kaart. En als er ook maar 1 frame misloopt , ben je het kwijt , zonder de kans om het nog een keer te proberen.

Een andere methode is dan misschien de DVD recorder van Philips :slight_smile: (Het model wat net als een videorecorder werkt) Geen kwliteitsverlies , maar het lijkt me een beetje dure oplossing.

Indien je direct gaat opnemen naar je hdd… doe dit goed voorbereid:

1. zorg dat je systeem zonder frame drops op kan nemen
  2. zorg dat je hdd(s) gedefragmenteerd zijn
  3. voor het beste resultaat, gebruik een ntfs partitie
  4. zorg dat er weinig tot geen programma’s op de achtergrond draaien

Heb je dit allemaal goed geregeld, dan kan direct naar je HDD opnemen prima lukken. Een voorwaarde is wel, dat je systeem hiervoor snel genoeg is…

ik heb een 1800MHZ met 256mb ram intern een hd van 60gb…is dat snel genoeg?

ik ga vandaag een tv-kaartje van een vriend van me lenen om te kijken of het allemaal werkt…welke software heb ik nodig om zooi op te nemen?

ONE

Wat jij van plan bent heb ik precies hetzelfde gedaan met Airwolf, als jij met Nikita wil doen. Ik heb zelf een kaartje van Pinnacle, de PCTV Rave. Kostte toen 129 gulden. Prima kwaliteit hoor, mits je versterkers in huis om het beeld te versterken natuurlijk goed werken.

Bij deze kaart zit een stukje software (PCTV Studio) en daar zit ook een ‘videorecorder’ bij. Daarmee kan je gewoon opnemen naar HD, als het word afgespeeld. Vervolgens ff lekker bewerken met VirtualDub, zodat je de reclames ertussenuit kan friemelen en je kan het zo op CD branden als VideoCD.

Wel een paar kleine dingetjes om rekening mee te houden:

• ik heb dit gedaan op mijn toenmalige p3-550 mhz met 256 Mb sdram, ging geweldig. Nooit een aflevering naar de klote geholpen. Zaten zelfs 5400 RPM schijfjes in.
  • Een aflevering van Airwolf duurde idd ook ongeveer 50 minuten, maar het bestand dat je wegschrijft, is minimaal 2 GB (met reclames erbij). Zorg dus dat je genoeg schijfruimte hebt, want hij slaat geen halve files op.
  • als het allemaal goed opgenomen en bewerkt is, comprimeer het dan OF gelijk naar VCD of naar DivX. Ik zelf heb alle afleveringen die uitgezonden waren op V8 omgezet naar DivX en nu ben ik op het punt beland, dat ik ze op VCD wil branden. Compressie van DivX naar VCD duurt minimaal een uur op mijn P4 2.0 gHz systeempje.

Verder moet het allemaal niet zo’n probleem zijn. MOcht je nog vragen hebben of tips willen, stuur mij een private mailtje of mail naar r.heymans@hccnet.nl.

Succes

Originally posted by Massive
[B]Wat jij van plan bent heb ik precies hetzelfde gedaan met Airwolf, als jij met Nikita wil doen. Ik heb zelf een kaartje van Pinnacle, de PCTV Rave. Kostte toen 129 gulden. Prima kwaliteit hoor, mits je versterkers in huis om het beeld te versterken natuurlijk goed werken.

Bij deze kaart zit een stukje software (PCTV Studio) en daar zit ook een ‘videorecorder’ bij. Daarmee kan je gewoon opnemen naar HD, als het word afgespeeld. Vervolgens ff lekker bewerken met VirtualDub, zodat je de reclames ertussenuit kan friemelen en je kan het zo op CD branden als VideoCD.

Wel een paar kleine dingetjes om rekening mee te houden:

• ik heb dit gedaan op mijn toenmalige p3-550 mhz met 256 Mb sdram, ging geweldig. Nooit een aflevering naar de klote geholpen. Zaten zelfs 5400 RPM schijfjes in.
  • Een aflevering van Airwolf duurde idd ook ongeveer 50 minuten, maar het bestand dat je wegschrijft, is minimaal 2 GB (met reclames erbij). Zorg dus dat je genoeg schijfruimte hebt, want hij slaat geen halve files op.
  • als het allemaal goed opgenomen en bewerkt is, comprimeer het dan OF gelijk naar VCD of naar DivX. Ik zelf heb alle afleveringen die uitgezonden waren op V8 omgezet naar DivX en nu ben ik op het punt beland, dat ik ze op VCD wil branden. Compressie van DivX naar VCD duurt minimaal een uur op mijn P4 2.0 gHz systeempje.

Verder moet het allemaal niet zo’n probleem zijn. MOcht je nog vragen hebben of tips willen, stuur mij een private mailtje of mail naar r.heymans@hccnet.nl.

Succes [/B]

thanks, ik heb er zelf ook een (geleend) Pinnacle kaartje ingegooid en ik ga nu de boel aansluiten…jullie horen het dus wel (heb nog tot zaterdag ;))

ONE

Doe ik dus met buffy the vapire slayer…

• wintv pci [die met fm/am radio tuner ingebouwd]

• athlon xp 1700

• 60 of 80 gig hd, [ kan je geloven dat ik het vergeten ben]

• 512 sdram

• encode met tmpenc

• drop niks… af en toe 30 frames de 1ste paar seconden daarna niks meer

ik cap in 480 x 576 [svcd res] met de huffy codec
en gebruik daarvoor virtual dub 14.9

ik raad je aan om rustig ook ff naar vcdhelp.com te gaan en de guides ff door te lezen

een ep van buffy , ongeveer 50min dus ook neems zon 16 gig gemiddeld in…

en blah ik ben dood moe en ga maar is pitten…
zag al weer een uren lang lul verhaal van me aankomen ,als je zover bent en problemen tegenkomt hoor ik het wel… (het zal vast wel niet in 1 keer helemaal goed gaan lees -> tweaken tweaken en tweaken van settings, tsja of je kan natuurlijk mazzel hebben)

success !!

ok, probs met het geleende Pinnacle kaartje…ik werk onder WinXp dus daar heb je het al :frowning:

anyways

ik heb de nieuwe Studio PCTV_Rave 5.1 gedownload en installed…dan gaat hij van die fijne testjes doen…en mijne loopt dus vast bij de laatste test…‘er is mogelijk geen irq toegekend bla bla’

ehm en toen?

ONE

my capture box runt zelf op good ol win98 gold…

werkt perfect behalve dat je een setting moet gebruiken in vdub ‘‘multisegment capture’’

zodat ie de avi file die hij capt splits in kleinere stukjes
boven de 4gig is me avi corrupted[fat32] blah heeft dus totaal niks met je vraag te maken.

maaruhhh…zag al weer een nieuwe post van je dus ik neem aan dat je der al uit bent.
oh well…

success

Originally posted by The Shadow
[B]

maaruhhh…zag al weer een nieuwe post van je dus ik neem aan dat je der al uit bent.
oh well…

success [/B]

nee niet echt, maar ik was beetje de draad van alle posts kwijt :bigsmile:

anyways

ik krijg die kaart dus niet aan het werk op XP en ik weet niet of ik het aandurf er 1 te kopen ipv te lenen (aangezien die foutmelding over irq-onzin gaat en ik daar nou net stiekem nix van af weet :frowning: )

oh well, thanks voor de hulp, maar het ziet er dus naar uit dat Nikita het voorlopig met VHS moet doen :frowning:

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]

ik krijg die kaart dus niet aan het werk op XP en ik weet niet of ik het aandurf er 1 te kopen ipv te lenen (aangezien die foutmelding over irq-onzin gaat en ik daar nou net stiekem nix van af weet :frowning: )

[/B]

Het is bekend dat de Pinnacle kaart problemen geeft onder Xp, zou het dus niet doen als ik jouw was.

Volgens mij moet het in iederc geval ook mogelijk zijn om met virtual dub niet alleen na te bewerken, maar ook de video te capturen.
Dan zou je zelfs kennen proberen om hem real time te encoden naar divx formaat zodat je in ieder geval die 2 gb grens niet benaderd.
Lijkt mij dat dit met een 1800+ mhz dat wel moet lukken (misschien nog wat extra ram aan boord pleuren)

slecht idee om real time te cappen naar divX… divX is trouwens een lossy codec, dus das zowieso niks om svcds van te maken

pinnacle kaarten schijne vaak xp probz te hebben… lees ik tenminste veel op de forums… gebruik het zelf niet dus kan je nie echt helpen

heb 98 gold… maar als er gewoon geen irq wordt toegewezen,kun je natuurlijk ff proberen een compoort en/of printerpoort uit schakelen in het configuratie scherm

dit heb ik destijds gedaan toen ik me wintv kaartje installde en irq conflicten kreeg

hmmmmmmmmmmm, raar. Ik heb totaal geen problemen met de Pinnacle kaart en Windows XP. Althans, nadat ik de laatste software had geinstalleerd, draaide het als een tiet gewoon. Niets te klagen :slight_smile:

En over dat IRQ probleem: kijk even bij start–>programma’s–>bureau-accesoires–>systeem-werkset–>systeeminfo

Kijk daar bij je IRQ’s of er misschien een IRQ fout is opgetreden of zo.

Originally posted by Massive
[B]hmmmmmmmmmmm, raar. Ik heb totaal geen problemen met de Pinnacle kaart en Windows XP. Althans, nadat ik de laatste software had geinstalleerd, draaide het als een tiet gewoon. Niets te klagen :slight_smile:

En over dat IRQ probleem: kijk even bij start–>programma’s–>bureau-accesoires–>systeem-werkset–>systeeminfo

Kijk daar bij je IRQ’s of er misschien een IRQ fout is opgetreden of zo. [/B]

ok, ik heb hier geen verstand van maar heb je instructies opgevolgd…nu staat er bij zowel IRQ5 als IRQ10 ‘Studio PCTV’…klopt dat???

ONE