Over la belgique, patat (fritten) en andalouse

vbimport

wie gaat er weleens niet naar onze zuiderburen om eens lekker een zakje patat (fritten) te verorberen?

nah, ik in ieder geval wel (eens)

altijd als ik daar ben verbaas ik me erover dat de patat (fritten) daar doorgaans zo veel lekkerder zijn dan over here en dat hoe geavanceerd onze snackbars er ook uit zien, ze nooit het niveau van het gemiddelde fritkot kunnen evenaren..

anyways

je kunt daar je patat (fritten) voor de verandering eens niet met mayo maar met Andalouse saus garneren...ernstig lekker...maar ehm

waar koop ik dat in Nederland?

ONE

Van tijd tot tijd kom ik wel in Belgie en dan neem ik zeker een patatje daar… tis gewoon zonde om het niet te doen!

Het grote verschil in smaak zit 'm in het vet dat er wordt gebruikt: Nederland gebruikt meestal plantaardig vet, terwijl Belgische pattatekes met dierlijk vet worden gemaakt (ossevet om precies te zijn). Dit is weliswaar veel ongezonder, maar ook veel lekkerder.

Op vele plaatsen in Nederland wordt er reclame gemaakt met “Belgische patat”… vergeet het maar, tis nooit zooo lekker als in Belgie.

Het beste wat ik tot nu toe heb gehad in Nl is de patat van de Vlaamse patatterie in Utrecht (heet die niet Schanulleke?)…

Ik denk niet dat het overal ossevet (dat is namelijk heel duur), maar ja, wij hebben gewoon de beste frieten van heel de wereld.
Maar jullie hebben de beste … euh … :wink:

Als we met de familie op stap gaan stopt mijn pa altijd eventjes bij zo’n uitgebouwde volkswagenbus waar hij dan met veel smaak een puntzak verobert.

Ik vind het echter helemaal niks , sorry , maar mij smaakt het echt niet… geef mij maar Aviko frieten of zo.

Zal misschien komen omdat het door belgen gemaakt is :stuck_out_tongue: :wink: lol

Ieder land is wel eens goed in iets he :cool:

Nog lekkerder in Belgie is STEPPENGRAS…(soort frietjes)
Super dunne friet, dikte friet stikjes chips, een gigantisch bord vol met daaronder begraven een stuk vlees of sate… namie namie.

Ik vind de belgische friet ook niet echt lekker, 't is me allemaal een beetje te vet en het vult teveel…

naja, dit berust ik op het portie patat die ik in februarie in Brugge naar binnen heb gewerkt…

Originally posted by Leetje
Nog lekkerder in Belgie is STEPPENGRAS…(soort frietjes)
Super dunne friet, dikte friet stikjes chips, een gigantisch bord vol met daaronder begraven een stuk vlees of sate… namie namie.

hebben ze in Nederland ook hoor…
heb het toevallig gister nog gegeten, maar de bodem niet gehaald :Z

Da klopt happy_61, maar in den Bels smaakt ie wel 't beste…