Over jpg's heen 'schrijven' in html

vbimport

ok, here’s the deal, ik heb een site bestaande uit drie.html files (news, top, left.htm)

voor top en left heb ik mooie jpegs gemaakt met vakken voor tekst e.d. nu wil ik wat invoegen in die vakken maar dat lukt dus niet…

is het niet mogelijk om teksten/links/flash movies OVER die jpg’s te zetten (zoals bijvoorbeeld in word kan, dat de afbeelding ‘op de achtergrond’ blijft)

ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen!

thnkz

ONE

Moet je met tabellen gaan werken, en dan een cel Background instellen…

Simpel denken…

of met layers

Originally posted by DoMiN8ToR
of met layers

Kan ook, maar dat is weer wat ingewikkelder voor iemand die er geen kaas van gegeten heeft…
Dan moet je Javascript en Cascading Stylesheets kunnen…

css gebruiken idd

maar jscript heb je toch niet zoveel nodig als ie gewoon er wilt text op zetten? (geen jscript zelfs?)

of tables idd met dan je jpgs als achtergrond

Originally posted by phrozeman
[B]Moet je met tabellen gaan werken, en dan een cel Background instellen…

Simpel denken… [/B]

Of de afbeelding opsplitsen in kleinere afbeeldingen en die in tabel laden (want table background gaat niet in elke browser goed). Als je absolute afmetingen van tabel gebruikt en zonder celpadding of celspacing, dan moet het keurig op elkaar aansluiten. Grotere kans van slagen dan met table background (ook qua positionering)

Of je doet ut met frames. Dat is handig maar soms ook irri als ut nie goed staat enzow. Gewoon achtergrond van het frame instellen.

tabellen is denk het makkelijkst als je verder nie zon html-freak bent (meer een cd-freak dus;)) je kan zoiets heel makkelijk maken met een proggie als DW4! :slight_smile:

Originally posted by RMX
Of je doet ut met frames. Dat is handig maar soms ook irri als ut nie goed staat enzow. Gewoon achtergrond van het frame instellen.

Frames suck als je precies wilt plaatsen, zeker als je op een andere resolutie gaat werken, dan komen er of schuifbalken of het valt buiten het scherm.

Tabellen kunnen ook leiden tot schuifbalken, maar het geheel blijft tenminste altijd in juiste opmaak.

Een WYSIWYG editor kan het werken met tabellen enorm veraangenamen, zoals met DreamWeaver 4 zoals Headless zei.

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Frames suck als je precies wilt plaatsen, zeker als je op een andere resolutie gaat werken, dan komen er of schuifbalken of het valt buiten het scherm.

Tabellen kunnen ook leiden tot schuifbalken, maar het geheel blijft tenminste altijd in juiste opmaak.

Een WYSIWYG editor kan het werken met tabellen enorm veraangenamen, zoals met DreamWeaver 4 zoals Headless zei. [/B]

kan wel degelijk heel goed met frames, het is effe pieren maar wil perfect, ook zonder schuifbalken e.d.