Over homosexuelen

vbimport

Ik wil het even met jullie hebben over de uitspraken van de imman. Deze ‘moslim priester’ was van mening dat homo’s slecht en een bedreiging voor de (Nederlandse) samenleving zouden zijn. Hierbij wil ik mijn mening geven over deze uitspraak en mijn mening over de plaats van homofielen in de samenleving.

Mijn eerst gedachte toen ik het nieuws hoorde was dat ze die imman maar naar ‘z’n eigen land moesten terugsturen’ (Ik kan het verpakken in mooie woorden, maar zo dacht ik het wel). Je moet niet hier komen en dan onze ‘belangen’ en ideeën openlijk gaan bekritiseren. Toen ik echter over de kwestie ging nadenken, en het er met anderen over had, ben ik tot een heel ander beeld gekomen.

Een belangrijk aspect dat in acht genomen moet worden is dat de imman deze uitspraak niet ‘gedaan’ heeft, maar zijn mening is hem gevraagd door NOVA. De imman had niet goed kúnnen antwoorden; had hij homofilie goedgekeurd zou hem verweten zijn dat hij zijn geloof afviel. Zijn huidige antwoord doet echter ook veel stof opwaaien.

Wat hij niet had mogen zeggen was dat de homo’s een bedreiging zijn voor de samenleving. Natuurlijk, je mag homo’s bekritiseren en onnatuurlijk vinden, maar je mag ze niet bestempelen als een bedreiging voor anderen ‘alleen’ omdat ze ‘anders’ zijn. Het verschil is ook of je iets zegt tegen je vrienden of voor een wereldwijd medium: de televisie.

In een bepaald opzicht vind ik dat de Imman het recht heeft te zeggen dat hij homo’s ‘vreemde’ mensen vind. Dit lokken ze, vind ik, wel een beetje over zichzelf af. Natuurlijk, homo’s zijn gewone mensen, maar je hoeft niet ómdat je homo bent in je roze string met leren hesje over de Dam gaan paraderen (de vele gay-pride optochten). Wat ik wil zeggen: wees gewoon net als hetero’s. Ga je niet aanstellen omdat je jezelf anders voelt dan algemeen geaccepteerd…

Wat zouden wij Nederlanders denken als er een optocht van 300000 buitenlanders door de straten van A’dam zouden trekken? Wij zouden deze optocht ook veroordelen, zo niet bewust, danwel onbewust.

Mijn mening over homo’s is, dat ze het zelf moeten weten. Het is niet aan mij, of anderen, om te oordelen over wat ‘ziek’ of ‘onnatuurlijk’ is. Ik vind wel, zoals eerder gezegd, dat ze zich niet hoeven te manifesteren in optochten.

Misschien zijn mensen het niet eens met dingen die ik zeg, of beweringen die ik doe. Ik denk dat het goed is, omdat hier vrijwel alles wordt besproken, ook dit onderwerp door te nemen.

(hm,ik begin me net taxman te voelen :))

Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat ie zelf wil, en als dat inhoud met je roze string met leren hesje over de Dam gaan paraderen dat moet dat kunnen.

wees gewoon net als hetero’s.
Kun je ook wel tegen alle buitenlanders zeggen, vergeet je cultuur en doe net als ons.

Heb verder geen zin om hier nog serieus op te reageren.

ik vind zowieso niet dat ze zon lomperik in een tv programma om zn mening moeten vragen
wat doet zijn mening er nou toe ? hij mag blij
zijn dat hij in ons land mag wonen en er vanalles
voor hem verzorgd word…
maar aan de andere kant vind ik zn stelling over homos best cool aangezien iedereen maar zegt
zolang ik er maar geen last van heb vind ik alles
goed het probleem is juist dat je er wel last van
hebt, dat ze homo zijn ok, maar dat ze zich dan
ook als homo moeten kleden en zich overdreven
als homo moeten gedragen…
voor dat iedereen gaat schreeuwen dat ik een rascist
ben, wil ik ff zeggen dat dat niet zo is…
ik heb nix tegen buitenlanders zolang ze zich maar
aanpassen aan de nederlandse kultuur en niet
allerlei dingen gaan eisen…

Zoeveel informatie kan ik niet in een keer allemaal opnemen door alle informatie die ik al tot mij heb moeten nemen omdat ik examens heb deze week. Dus ik heb ook niet alles gelezen.

Maar wat mij betreft mogen ze die immans het land uit schoppen!!

Originally posted by jojk
Natuurlijk, homo’s zijn gewone mensen, maar je hoeft niet ómdat je homo bent in je roze string met leren hesje over de Dam gaan paraderen (de vele gay-pride optochten). Wat ik wil zeggen: wees gewoon net als hetero’s. Ga je niet aanstellen omdat je jezelf anders voelt dan algemeen geaccepteerd…

Das maar een klein gedeelte van de homos die dat doet. Overgrote gedeelte gedraagt zich niet zo provocerend. Maar die dat doen zijn natuurlijk irritant.

En die iman Mag niet zo zijn mening geven hij is een hoge geestelijk leider van de moslims. Zo iemand moet zich kunnen gedragen in het openbaar… Die mensen luisteren naar hem. En nemen dat aan.

Hij hoeft er niet uit ofzo. Publieke verontschuldigingen zouden wel op zijn plaats zijn denk ik zo.

Originally posted by whatever
Die mensen luisteren naar hem. En nemen dat aan.

Wanneer premier Kok zich op deze manier zou uitlaten neem jij dat dan zonder meer aan?Ik niet.

Toch weer ff wat zeggen!

Nee maar als kok dat zegt dan zeg jij van hij heeft ongelijk ben ik het dus gewoon niet mee eens. Ik hoor geen moslims zeggen van Die Iman heeft ongelijk.

Het overgrote deel van de buitenlanders vinden het al fijn dat ze onderdak hebben. Sommige moeten persé vechten enzo maarja dat is lang niet iedereen. Het overgrote deel is al blij als ze een boterham krijgen. Zonder of met beleg is niet zoveel van belang.
Wat ik zeg sommige gaan vechten. Misschien komt dat ook wel door hun verleden. Je zegt toch ook niet dat alle NLers herrieschoppers zijn door die rellen in A’dam, Den Haag, Groningen (tijdje terug), Den Bosch. Wat al niet meer.
Soms vind ik het wel overdreven dat als je Homo naar iemand roept ofzo dat je dan meteen racistisch bent ofzo. Soms roep je toch ook Belg als iemand iets doms doet? (in NL dan…)

Belg, Homo. Dat zijn woorden die vrij kort zijn. Je zal gek zijn als je zegt: Hé onintiligente-kwajongen, wil je dat niet meer doen?
Dan wordt je keihard uitgelachen. Terwijl:’‘Hé Belg. Niet Linksaf maar Rechtsaf!’’ heeft veel meer effect.
Wat ik dus wil zeggen is dat korte woorden sneller als scheldwoord worden gebruikt dan lange woorden. Dat die korte woorden dan nog slaan op ‘‘andere’’ mensen ver-van-mijn-bed heeft alleen maar voordeel.

Wat ik ook nog ff wou zeggen is dat ik onlangs in Moffitanië ben geweest. (Moffitanië is voor de meeste mensen Duitsland) Ik was daar met mijn zusje en moeder bij familie. Ik praatte daar ongeveer 99% van de tijd Nederlands met mijn zusje. Ik had toen dus al bedacht dat het best wel verrot zou moeten zijn als je daar permanent zou moeten zijn. Je kan nix zeggen. Alles zou je moeten aanwijzen. Als ze vragen: Willst du wasser? (wil je water) Dan kun je geen ja of nee zeggen enkel omdat je niet weet wat ze zeggen. Als je dorst hebt zou je dus moeten zeggen:’‘Die’’ wijzend op de kraan. Je lijkt dan net een baby. Eigenlijk dus logisch dat dat heel erg irriteert. Misschien dat een aantal buitenlanders daarom wel gaat vechten. Enkel om zich af te reageren.

Conclusie:
Als je in het buitenland bent, met een taal-genoot, reken maar dat je in je eigen taal gaat praten. Dat is nu eenmaal veel makelijker.

Originally posted by whatever
Nee maar als kok dat zegt dan zeg jij van hij heeft ongelijk ben ik het dus gewoon niet mee eens. Ik hoor geen moslims zeggen van Die Iman heeft ongelijk.

Ik ben geen moslim en weet totaal niet wat er gedacht wordt in die kringen maar z’on uitspraak kan volgens mij niet zoveel kwaad, wordt veel ophef over niets gemaakt.

Heel veel moslim organisaties(hoe je deze ook moge noemen)distantiëren zich van de uitspraak van de Iman,dus volgens mij zeggen de moslims dan dat hij ongelijk heeft.

Tja heb nix tegen homo’s zolang ik er maar geen last van heb! Zolang ze zich maar normaal gedragen etc vind ik het wel best…
Van de andere kant krijg ik ook het idee dat homo zijn een beetje een soort van mode is… hoevaak hoor je niet van “ïk ben een andere weg ingeslagen” etc… dan heb ik zoiets van het is nep je wilt alleen meelopen etc… dat moet ik dus neit!

Originally posted by Dee-ehn
Tja heb nix tegen homo’s zolang ik er maar geen last van heb! Zolang ze zich maar normaal gedragen etc vind ik het wel best…
Van de andere kant krijg ik ook het idee dat homo zijn een beetje een soort van mode is… hoevaak hoor je niet van “ïk ben een andere weg ingeslagen” etc… dan heb ik zoiets van het is nep je wilt alleen meelopen etc… dat moet ik dus neit!

Dat het een hype is zou ik niet durven zeggen, te meer omdat veel jongeren (jongens en meisjes) er erg mee schijnen te zitten. Wat wel zo is dat er makkelijker over gedacht wordt tegenwoordig.

Maar wat ik eerder ook al zei: je hoeft niet in je onderbroekje over de dam te gaan lopen van ‘Look at me! I’m gay!’

Hmm ja het is zekers zo dat er nu veel opener over gepraat wordt als vroeger, maar van de andere kant… waarom is 3/4 van de NL showbiss homo? Dat lijkt me echt wel een hype!

Originally posted by Brinta
[B]Ik ben geen moslim en weet totaal niet wat er gedacht wordt in die kringen maar z’on uitspraak kan volgens mij niet zoveel kwaad, wordt veel ophef over niets gemaakt.

Heel veel moslim organisaties(hoe je deze ook moge noemen)distantiëren zich van de uitspraak van de Iman,dus volgens mij zeggen de moslims dan dat hij ongelijk heeft. [/B]

Mmm zoveel moslims orginasaties zie ik niet afstand nemen van die uitspraak. Anyway ik volg ook geen nieuws enzo zal wel aan mij liggen… Maar toch zo`n imam moet dat niet zeggen. Hij is toch een voorbeeld voor die mensen.

De opvattingen van de Imams verschillen nauwelijks van die van de RK kerk, en da’s veel dichter bij huis en daar maakt Kok zich niet druk over, dus dat vind ik ook beetje hypocriet.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind HOMO zijn echt een soort ziekte maar effuh nogwat die kut morrokanen en die stink turken hebben het over een paar jaar voor het zeggen in Nederland maarja dat beseffuh zie niet daar boven in holland want die in de politiek zitten wonen allemaal in nette buurten waar je nog geen kouwgumpje op straat vind en hoe kunne zij dan beslissen over de mensen in de maatschappij die elke dag wel met buitenlanders in kontakt komen???

Ik vind het echt heel erg onbeschoft dat ze zulke uitspraken doen en zelfs die niet terug nemen alleen excuses aan bieden “zo bedoelden we het niet” (sure) en tuurlijk bij sommige geloven zijn zulke dingen als homosexueel taboe maar je bent hier te gast in een land en je zult toch moeten leren omgaan met de samenleving in nederland waar iedereen zelf mag bepalen waar zijn of haar voorkeur naar gaat

Groetjes

Erwtje_007

Originally posted by JAP
Sorry dat ik het zeg maar ik vind HOMO zijn echt een soort ziekte maar effuh nogwat die kut morrokanen en die stink turken hebben het over een paar jaar voor het zeggen in Nederland maarja dat beseffuh zie niet daar boven in holland want die in de politiek zitten wonen allemaal in nette buurten waar je nog geen kouwgumpje op straat vind en hoe kunne zij dan beslissen over de mensen in de maatschappij die elke dag wel met buitenlanders in kontakt komen???

Tsja dat is nou het mooie van verkiezingen
De mensen stemmen op partijen die goed voor hun voordeel zorgen. Dus mensen die veel (over)last hebben van bepaalde dingen zullen dus stemmen op partijen die graag die (over)lasten uit de weg ruimen. Om ff een ander voorbeeld te nemen dan anderen zullen verwachten, geluidsoverlast:
Mensen die in de buurt van Schiphol wonen zullen sneller op een partij stemmen die graag wil dat Schiphol kleiner wordt, of iig niet uitbreidt. Daardoor krijgt die partij stemmen en proberen ze dat probleem te verhelpen. Dus wat jij zegt is niet geheel naar waarheid. De mensen in de politiek weten dus weldegelijk waar de burgers last van hebben. Zij kunnen daar immers stemmen op verdienen en dus macht hebben. En dat vinden die mensen blijkbaar heel fijn. Dus zorg dat je bij de aanstaande verkiezingen goed op de hoogte bent van bepaalde partijen. Verzamel foldertjes enzo en stem op de partij die jouw problemen grotendeels probeert te verhelpen.
Als je het helemaal eens bent met die partij dan kun je het zelfs wagen om je je lid te maken van die partij. Of je kunt reclame maken voor die partij. Bijvoorbeeld gewoon dingen zeggen van:’‘Yo die ene partij weet je wel, die doen echt goede dingen’’.
Wat betreft die nette buurten waar je geen kauwgompje op straat vindt: Dat is nou eenmaal zo. Je kunt toch moeilijk expres kauwgom op straat gooien als bewoner zodat we allemaal geen schone stoep hebben. Wees blij voor die mensen die dus nu toevallig een schone stoep hebben. Jij hebt ongetwijfeld iets anders waar je heel blij mee bent. Misschien zonder dat je het weet. Maar je hebt het wel.

De islamitische verenigingen (of zoiets) hebben gezegd volledig achter de imman te staan…

Originally posted by JAP
Sorry dat ik het zeg maar ik vind HOMO zijn echt een soort ziekte

Ik wil niet vervelend doen, maareh, waarom is het een ziekte? Ik weet niet, maar wordt een hechte vriendschap tussen 2 mannen ook als homofilie bestempelt terwijl er geen sprake is van een sexuele relatie?

Originally posted by Misha
De opvattingen van de Imams verschillen nauwelijks van die van de RK kerk, en da’s veel dichter bij huis en daar maakt Kok zich niet druk over, dus dat vind ik ook beetje hypocriet.

Ga weg man. Ik hoor geen paus in het openbaar tegen de tv zeggen van: Homes zijn een bedreigen voor de samenleving. rot toch op man. Kraam niet zulke onzin uit. En jah ik ben rk.