Output pc op tv

vbimport

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kwalitatief goede oplossing om mijn pc beeld op mijn tv-scherm te krijgen. Ik ken natuurlijk de diverse videokaarten met tv-out. Helaas is de kwaliteit van de tv-out vaak belabberd omdat er bezuinigd is op de tv-out componenten, daarnaast is de output eigenlijk altijd in (mini?)S-Vhs formaat. Dit is een lastig formaat om het signaal over een afstand van 7 a 8 meter te transporteren.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een andere oplossing die betere kwaliteit biedt en het uitgangssignaal op coax-formaat aanbiedt. Na lang zoeken op het internet ben ik wel speciale professionele apparaten tegen gekomen, maar de prijs begint meestal vanaf 500 gld (dit komt meestal omdat het apparaat te veel opties heeft die een consument niet nodig heeft…)

Heeft er iemand suggesties? Hoe krijgen jullie je pc-beeld op tv?

Het beste resultaat haal ik uit een DualHead Matrox-kaart. Zowel m’n Matrox G-450 als m’n Matrox G-550 geven uitstekend beeld op TV (70cm beeldbuis)
Aan deze kaarten zijn twee 15pins monitor-uitgangen(dus geen s-vhs-uitgang) Als je dan je monitor op uitgang 1 hangt en via een verloopkabeltje de tweede uitgang aansluit op je TV kan je bijvoorbeeld met mediaspeler full-screen een DivX afspelen op TV. De kwaliteit is echt verrassend. Ik had een DVD naar DivX gecomprimeerd en de DivX dan via TV afgespeeld; de kwaliteit was net hetzelfde. (in windows zie je natuurlijk blokjes, maar door de lagere resolutie van de TV worden die weggefilterd op het TV-scherm.
In de software van de matrox-kaarten zitten ook enkele leuke settings voor de dual-head-optie. Zo kan je op je monitor een DVD afspelen in een venster en tegelijk deze fullscreen zien op je TV. (dus dan kan iemand met dezelfde PC gewoon een ander programma draaien terwijl je rustig DVD kijkt).

Probleem blijft natuurlijk de afstand. Bij mij staat de TV op m’n kamer naast m’n PC, dus dat lukt wel. Maar ik dacht dat er signaalversterkers bestaan die niet al te duur zijn (je kan ze dan enkel gebruiken om te versterken, maar meer heb je niet nodig he :slight_smile:

dat dvd viewer apparaatje van trust schijnt wel aardig goed te werken.

Die tv-out’ s op videokaarten zuigen over het algemeen. Ik heb zelf eens een tunerkaartje gekocht van Fl 250,- en dat ding werkt perfect. Het is een pinnacle kaartje, ik weet niet precies welke naam precies.

Gewoon met coax aansluiten op je tv en perfect beeld.

[muggezifter-mode]
Dit hoort in de hardware questions!
[/muggezifter-mode]

't is wel even de omgekeerde wereld , maar …

Vanaf 24 oktober is al wel misschien een aardige tv tuner kaart voor in je pc te koop bij de Aldi , 139 piek

http://www.aldi.nl/index_nl.htm

jammer genoeg geen specs op te website…

Sorcerer: Zoiets als jij beschrijft, dat bedoel ik eigenlijk. Alleen ik kan er niks over vinden op de pinnacle site :frowning: Kun je eens kijken of je de naam nog kunt achterhalen?

Die dvd-viewer kan idd ook wat ik bedoel, maar het is een of ander draadloos systeem, wat dan ook wel flink aan de prijs zal zijn.

Trust heeft ook meer van die vga-to-tv kastjes, maar output is nooit coax, maar altijd composite-video of s-vhs. Voor deze formaten is het toch lastig om lange kabels (8 meter) te krijgen? En signaal versterkers?

Miro PCTV (Pro) is voor TV-in, maar die heeft geen Video uit. (wel audio uit)

Ik weet niet of de Marmitek GigaVideo iets is voor dat soort afstanden, want met kabels heb je behoorlijk wat kwaliteitsverlies.

De standaard kaarten met TV-Out zijn niet zo geweldig, kaarten zoals Wannes (lang niet gezien hier Wannes :wink: ) noemde zijn daar beter toe in staat, maar daar betaal je dan wel extra voor.

graag on topic blijven

Tsja, ik heb een ASUS V3800 met video in/tvout en daar heb ik gewoon 20mtr kabel aan hangen. En dat geeft in mijn ogen prima beeld op de tv. zowel bij divx als bij dvd.
Alleen het beeld heeft van die zwarte randen. en dat haal ik dan weer weg via tvcc200.
Ik ben in ieder geval tevreden!

tip1:
Matrox! zelfs met 15 meter s-VHS kabel werkt’ie perfect!

tip2:
Koop nooit Thrust! (want dat is:Z )

zo…:smiley: