Outlook probleempje

vbimport

(voordat ik keihard aangevallen word, ik heb nog ge-searched naar similar posts, maar niks gevonden (of ik zoek gewoon niet goed, kan natuurlijk ook :wink: )

anyways

soms word je op een dag nietsvermoedend wakker, je hoofd nog bonsend van the night before, en dan werkt ineens, out of the blue een stukje software niet meer…(en vaak is het ook nog een stukje microsoft, toeval?)

en de winnaar van: ‘ik deed het gister nog vlekkeloos, maar nu kun je de sh*t krijgen’ is ditmaal…(drum roll please) Outlook!

hij gaat niet meer voorbij het intro-scherm :frowning:

en hoe leuk ik het ook vind om een paar uur naar mijn reg gegevens te kijken, ik vind het nog veel leuker om mijn mail te kunnen lezen (…)

vraag is dus…what to do now?

ik wil mijn ontvangen en verstuurde mail graag ook bewaren, welke mappen moet ik dan copyen (let op: het is outlook en geen outlook express!)

of is er een betere manier om het weer te laten werken?

(lekker begin van de dag is dit, major headache, software die er weinig zin in heeft én slecht weer :frowning: , damn, should have stayed in bed…)

ONE

Outlook even opnieuw installeren. Misschien is dat een manier om het probleem op te lossen.

Heb het ook wel eens gehad dat Outlook niet doorstart (onder Win2k). Ik kijk dan even in taakvenster en zie vaak enkele instances van Outlook draaien, als ik deze handmatig afsluit en daarna opnieuw opstart dan werkt het meestal wel.

Met Windows2000 heb je systeemlogs waar je kunt zien wat er precies crasht.
Je zou eens in veilige modus op kunnen starten om te kijken of het dan wel lukt. Of sluit gewoon even zoveel mogelijk andere programma’s op waarmee Outlook in conflict zou kunnen komen.

Als een reboot in combinatie met een scandisk niet helpt, dan zou je eens moeten scannen op virussen, die willen ook nog wel eens vervelende dingen uithalen.

Een drastischere methode is de methode hierboven geadviseerd, herinstallatie van Outlook (herstelfunctie van Outlook installatie, standaard in Office2000).

Als dat ook niet werkt dan vrees ik een complete herinstallatie van je hele PC, maar laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.

Yo,

Als het hiermee begint… …is de laatste optie van Tax gewoon het beste :slight_smile:
Als vandaag het ene M$ niet meer werkt, is het morgen het andere :frowning:

Grtz JP.
www.jpschadde.com (p.s. mijn pc is nog niet gecrasht!!! ok AMD maar toch)