Outlook Express

vbimport

Hai,

Ik heb net een nieuwe pc (Win XP natuurlijk). Ik wil graag mijn mailtjes uit Outlook Express van mijn oude pc terugzetten in outlook Express op mijn nieuwe pc.

De .dbx files van de oude pc heb ik op een RW gezet en geprobeerd te kopiëren in mijn Local Settings bij Microsoft/Outlook Express maar er gebeurt niets.

Zou dit eraan kunnen liggen dat ik eerst een ENG Win XP had en nu een NED versie?? Zo ja, is er dan een mogelijkheid om alsnog al mijn mails en folders weer op de nieuwe pc te krijgen??

Thnx :slight_smile:

Ga je daar outlook expresse weer gebruiken of ga je Microsoft Outlook gebruiken?

mzzl Dunedaïn

Wat je te doen staat is vrij simpel.

1. Start je “nieuwe” OE en maak mappen aan die gelijknamig zijn aan de .dbx bestanden (zonder extensie uiteraard).

2. Afhankelijk van je versie van OE dien je eventjes een berichtje in de betreffende map te plaatsen eer de map echt wordt aangemaakt.

3. Alle mapen gemaakt? Sluit nu OE af en ga naar de map waar je nieuwe DBX bestanden staan.

4. Kopieer je oude (gelijknamige!) DBX bestanden over de nieuwe heen.

5. Start OE weer. Als alles goed is gegaan hebben de zonet gemaakte mappen nu de inhoud van de oude mappen.

Succes!

Ik ga dit zeker proberen en laat de uitkomst weten.

Thnx

Zoals Dee-ehn zegt moet het werken. Ik heb dit in het verleden ook vaak zo gedaan en dat ging altijd prima!

Ik neem aan dat je al weet hoe je je adressenboek moet backuppen? (start -> uitvoeren -> wab + enter -> exporteren… -> (op je nwe pc) importeren…)