Outlook Express

vbimport

Aangezien ik morgen op vakantie ga zou ik graag willen dat iedereen die mij een mailtje stuurt automatisch een berichtje terugkrijgt dat ik afwezig ben blalblabla. Bij Microsoft Outlook zit een funtie "afwezigheidsassistent". Dit kan ik bij Outlook Express nergens vinden? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hallo,

Omdat je morgen al vertrekt lijkt mij de snelste oplossing een email adres nemen via ICQ, icqmail heeft namelijk een soort vakantie/autoreply services met een bericht wat je zelf in kunt stellen.
En om het te completeren forward je de email dus automatisch naar dit icqmail adres, dat kun je instellen in Outlook.
Succes, en eh…morgen op vakantie?
Fijne reis en een leuk kleurtje toegewenst :wink:

Hartelijke groet,

Sweet Smiles

Kan ik doen, maar dan moet ik 9 email-adressen forwarden naar ICQ met als gevolg dat die box dan al na 1 dag vol zit… Er moet bij Outlook Express toch ook zo’n soort functie zitten als bij MS Outlook??

probeer eens :

Outlook starten : Extra / bericht regels / E-mail.

Kies dan voor de onderste “Voor alle berichten” (aanvinken dus)

in kopje 2

beantwoorden met een bepaald bericht" deze moet je wel eerst hebben gemaakt en bewaard ergens op je schijf (of ergens op een ftp address - weet niet OF dat kan)

Je kunt autoreply downloaden op www.download.com, of op Microsoft site’s…of dit werkt hangt af van de soort Outlook Express voor zover ik weet, maar daarmee kun je een antwoord zenden naar iedereen die probeert je te emailen.
Een andere variant hierop is Rubberband autoreply.
gewoon even zoeken en je vindt wel iets.
Dan weet je natuurlijk niet meer wie je allemaal gemaild hebben :wink:

Succes

Heb dat idee met de berichtregels uitgeprobeerd en dat werkt perfect, helaas lijkt het nog niet erg professioneel vanwege het meegezonden attachement, maar daar zal ook nog wel een oplossing voor zijn.

:wink:

Sweet Smiles

Autoreply moet op de server ingesteld worden, als je dat op je PC instelt en die PC maakt geen verbinding met internet, worden die autoreplies ook niet verstuurd.