Oud computer TV spel

vbimport

Dag allemaal,

Waarschijnlijk een zeer vreemde vraag, maar ik vond dit toch een beetje bij hardware horen :slight_smile:

Jaren geleden was er bijna bij elk spelletjes programma en sommige talkshows een ‘spel’ te vinden waarbij gasten uit het desbetreffende programma konden laten zien hoe snel hun reaktie vermogen was. Dit spel was op een TV scherm te zien en er zat een soort van ‘mat’ aan verbonden waarop de speler moest gaan staan. Er waren verschillende spelletjes die gespeeld konden worden maar 1 van de meest gespeelde spelletjes was met een poppetje op het scherm dat in een soort kano zat die automatisch door het scherm heen paddelde. De speler moest dan doormiddel van specifieke vakken op deze ‘mat’, het mannetje op het scherm laten springen, bukken, etc.

Ik vroeg me af of iemand dit spel kent en mij de naam hiervan kan vertellen. Alvast bedankt!

met een mat . . . .hmmmm:confused:

hou uod ongeveer . . . want de ps 2 heeft ook een mat .

hierop staan de pijltjes ( boven, beneden, links, rechts :stuck_out_tongue: )
en een paar actie knoppen.

maar dat zal je wel niet bedoelen.

ik heb meer info nodig . . .:bigsmile:

zoals soort console of een richting van console´s ( kaart of cd enz)

tijd, enz. . . alles wat tebinnen schiet:p

well,:confused:

see yah … . . .

Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee. Volgens mij was dit nog voor dat alle consoles begonnen. Het was echt geen modern spel. Graphics waren zeer simplistisch. Dit is echt al een aantal jaar geleden. Toen er alleen nog maar RTL4 als commercieel station was :wink:

Ik ken het wel ja. Je had ook zo’n ventje dat moest horde lopen.
Het programma waar het bij was was ShowMasters.
Zou zo ff niet weten welk spel ervoor gebruikt is. :confused:

Maar het programma was eind jaren '80 dus misschien was het wel een NES spel.

Destijds werden veel van deze spellen mbv een C64 gespeeld. Ik kan me herrineren dat ik allerhande van deze spellen (mijn favoriet was TempoTypen) op de C64 had en regelmatig speelde :).

Ik zou je echter niet durven zeggen hoe je aan dit spel kunt komen. Wellicht dat Google je verder kan helpen?

Wookie: Precies ja! Showmasters… Ze hadden ook een spel met trappen klimmen (zelfde poppetje) volgens mij. En ook het horde-lopen variant was er ja. Was vrij populair omdat je dus ook erbij je conditie omhoog kunt houden.

Dee-ehn: Ik heb me suf geGoogled. Maar kan niets vinden. Het is zeer lastig om naar iets op zoek te zijn waar je de naam niet van weet :rolleyes:

Mocht iemand nog meer tips hebben… Graag! Ik wil namelijk kijken hoe duur zo’n ding nog is en waar het op draait (NES zou goed kunnen zo geweldig waren die graphics inderdaad niet :))

Originally posted by Dee-ehn
[B]Destijds werden veel van deze spellen mbv een C64 gespeeld. Ik kan me herrineren dat ik allerhande van deze spellen (mijn favoriet was TempoTypen) op de C64 had en regelmatig speelde :).

Ik zou je echter niet durven zeggen hoe je aan dit spel kunt komen. Wellicht dat Google je verder kan helpen? [/B]

oh . . . de gedachtes van toen komen weer boven drijven … . die goede ouwe tijd. . .:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

maar om eerlijkte zijn . . . ik zo niet weten waar julie het over hebben . . . waarschijnlijk voor mijn tijd :wink:

well, :bigsmile:

see yah . . … .:cool:

TempoTypen : was dat niet met It’s all in de game van de NCRV ? :slight_smile:

Naja , veel van dat soort gadgets en spellen zijn overgewaaid uit Japan. Daar maken ze de gekste dingen. Disco Twister , Skateboards voor op je pc (usb) en nog veel meer. Ik zou eens rondsnuffelen op wat japanse websites.

Misschien kan Lik-Sang iets voor je betekenen ?