Orgineel DVD Menu verkloot

vbimport

Goedemorgen,

Even in het kort de situatie. Heb een dvd m.b.v. dvd decrypter geripped. Daar het een 2-layer betrof met ifoedit wat subs/ audio en bonus material verwijderd. Op deze dvd stonden ook vele menu’s in verschillende talen.

Ik had enkel nederlands nodig… dus heb de rest van de menu vobs eruit gegooid. Om het daadwerkelijke menu ook te laten functioneren… heb ik MenuEdit gebruikt. Het gewone menu was geen probleem. Er was tevens een title menu aanwezig in het bestand video_ts.vob. Op dit title menu kon je selecteren welke taal je wil weergeven in menuvorm en ondertiteling. Ik dus vrolijk alle buttoms met ‘broken links’ op non-actief gesteld.

Wat blijkt na het branden van de DVD bleek ik de buttom voor het selecteren van het portugese menu te hebben behouden. Het nederlandse menu staat dus wel op de dvd maar wordt niet aangesproken. Ik kan wel de film afspelen e.d.

Nouww hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal… zo niet schroom niet om verduidelijking te vragen :D. Mijn vraag is dus… hoe kan ik het title screen aanpassen zodat de relatie buttom Nederlands (Title screen) naar hoofdmenu Nederlands gaat werken.

Bij voorbaat dank,

Enigm@star

Hier heb je een guide om een DVD-9 een DVD-5 te maken…
Er staat ook hetvolgende bij:

5. Under Subtitles you can select what subtitles to keep. If you want the subtitles to work keep all subtitles or else it wont work as it should (it is a bug that may be fixed in future versions).

Misschien is dat je probleem…

Alle DVD’s die ik gekopieerd heb zijn met InstantCopy en deze guide gelukt met als resultaat dat 't menu perfect in elkaar zit.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk… in het kort.

Bij het title screen, waar je je taal kan selecteren, heb ik alle mogelijkheden uitgeschakeld (dus mbv MenuEdit de buttoms bevroren, gebeurt niets… je kan ze niet eens selecteren !). Echter waar ik enkel de nederlandse taal wou behouden heb ik de fout gemaakt de portugese taal te bewaren met het gevolg dat ik op de gebrande dvd enkel de portugese taal kan selecteren. Selecteer ik deze start gelijk de film, aangezien ik enkel het nederlandse hoofdmenu heb opgenomen.

Dus de vraag is… of ik de selectie in het title screen kan weerleggen van Portugees naar Nederlands. En dan zo dat ik bij het selecteren van Nederlands ook daadwerkelijk doorgelinkt wordt naar het nederlandse hoofdmenu (afspelen, scene selecties e.d.). Het gaat dus enkel om de knop en de link.

Evengoed bedankt voor je reply !