Optische muis: De moeite waard?

Ik heb nu een logitech (type weet ik niet) balmuis. Ik had nu laatst een lan, en die optische muizen werkten ook wel lekker (zeker beter dan mijn balmuis)

Maar werkt zon ding ook op een glazen tafel, en is het ‘over all’ de moeite waard?

Kben nu aan’t werken met een logitech draadloze optische muis, werkt heel erg lekker en geen last dat de draad tegentrekt. Hij werkt uiteraard zonder muismat en kheb al geprobeerd van een afstand van 3m en dat gaat ook. (verder zit ik écht niet van m’n pc :wink:
Of et op glas werkt weet ik niet, maar kheb net geprobeerd op het LCD van me monitor en dat gaat. (jaja, zo dwaas met m’n muis over m’n monitor alsof ik denk dat ik met de muis moet aanwijzen wat ik hebben wil :wink:
conclusie: kben er zeer tevreden over en ziet er erg futuristisch uit :d

Originally posted by Wannes
Kben nu aan’t werken met een logitech draadloze optische muis, werkt heel erg lekker en geen last dat de draad tegentrekt. Hij werkt uiteraard zonder muismat en kheb al geprobeerd van een afstand van 3m en dat gaat ook. (verder zit ik écht niet van m’n pc :wink:
Of et op glas werkt weet ik niet, maar kheb net geprobeerd op het LCD van me monitor en dat gaat. (jaja, zo dwaas met m’n muis over m’n monitor alsof ik denk dat ik met de muis moet aanwijzen wat ik hebben wil :wink:
conclusie: kben er zeer tevreden over en ziet er erg futuristisch uit :d

kheb ook zo ene met de bijhorende toetsenbord en ik moet zeggen dat die muis batterijen vreet (en ik bedoel geen oplaadbare want die gaan maar een dag of 5 mee)

Ben aan het werk met zo’n Logitech Ifeel mouse, niet draadloos.
Een aanrader voor iedere bal-muis-gebruiker. Werkt wel maar half op alles wat glanst, vooral glas.

snowie: moet je es van die nieuwe oplaadbare proberen; nikkel-metaalhydride (1300mAh). Die gaan verrassend lang mee!

Optische muis werkt fijn, let er wel op dat je eentje met 2 optische sensoren neemt als je erg snel wilt gamen!

Werk nu al een jaartje of anderhalf met een Microsoft Intellimouse Explorer, fijn ding, begint een beetje te slijten (door die metallic lak heen) maar kan zo’n ding ieder aanbevelen.

Alleen net zoals Dee-Ehn zegt moet je wel opletten als je vaak FPS spellen speelt, soms kan die optische sensor 't niet bijhouden en vliegt 't beeld alle kanten op. Zorg dan, dat je 'r eentje zoekt met een samplerate van rond de 1900 per seconde (alle nieuwe Intellemuizen samplen op 1900 dacht ik), dan gaat 't beter met die spelletjes.

Maar euh, Dee-ehn, 2 optische sensoren?!

Avé…
PGN/iNERTiA

Ik heb draadloze optische muis van trust (JAJA TRUST!@) en hij werkt perfect! met een soort oplaad station erbij zodat je hem 's nachts kan laten opladen en overdag kan gebruiken.

Glas doet ie niet. ik denk dat er maar heel weinig optische muizen op glas zullen werken.
Je moet er dan gewoon een goed muismatje bij hebben!

Originally posted by PGN_iNERTiA

Maar euh, Dee-ehn, 2 optische sensoren?!

Jazekers… een nieuwe van Logitech (Mouseman Dual Optical als ik me niet vergis) heeft 2 sensoren aan boord, waardoor het probleem met de sampling rate opgelost zou moeten zijn!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Jazekers… een nieuwe van Logitech (Mouseman Dual Optical als ik me niet vergis) heeft 2 sensoren aan boord, waardoor het probleem met de sampling rate opgelost zou moeten zijn! [/B]

Precies —> dat wou ik net zeggen!

ook een mooi dingetje trouwens, alleen is die niet draadloos! :frowning:

Originally posted by Murphy23x
[B]Ik heb draadloze optische muis van trust (JAJA TRUST!@) en hij werkt perfect! met een soort oplaad station erbij zodat je hem 's nachts kan laten opladen en overdag kan gebruiken.

Glas doet ie niet. ik denk dat er maar heel weinig optische muizen op glas zullen werken.
Je moet er dan gewoon een goed muismatje bij hebben! [/B]

Ik heb sinds een paar weken ook de Trust. Vind 'm echt perfect. De (oplaadbare) batterijtjes gaan bij mij 2 weken mee (met veel gebruik)…

Moet zeggen dat ik ook erg te spreken ben over een optische muis heb er hiero 1tje en thuis en ik zal ze niet meer willen missen :slight_smile:

Originally posted by skydyr
[B]

Ik heb sinds een paar weken ook de Trust. Vind 'm echt perfect. De (oplaadbare) batterijtjes gaan bij mij 2 weken mee (met veel gebruik)… [/B]

Na een tijdje wordt dat geen 2 weken meer maar 2 of 3 dagen (zoals bij mij) maar dat maakt niet uit hij laad 's nachts op

Ik heb laatst de Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 aangeschaft.
En volgens de verpakking scant ie het bureaublad 6000 keer per seconde.

JA, het is de moeite waard

Ze zijn een uitvinding voor in bed met je notebook! Over ribbels en wat dan ook. Glas heb ik idd niet geprobeerd, maar op de spiegel doet ie ut zeker niet!

ja zeker de moeite en vreet geen batteryen 2 per jaar met intensief gebruik

Hier kan 'k me bij aansluiten toen zo’n pakketje gekocht met toetsenboard en muis … zo’n argodinamich ding … oft. super voor je handjes / polsen !!!

Ciao SuperAppelflap