Optical Mouse

vbimport

Yo, ik ben van plan dezer dagen een optical mouse te kopen.
is het het waard? (60 piek)

Logitech Optical Pilot Mouse
is het type. Er zit nog wel een draadje aan.

Bij de mycom hier in Haarlem is het feest (donderdag, vrijdag en zaterdag) en daar hebben ze ook zon muis maar draadloos voor Æ’55.- scheelt dus 5 gulden. Maar die heeft geen draad. Dus moet je er batterijen inproppen.

Mij lijkt het vervelend om steeds nieuwe batterijen te kopen voor je muis.

Wie heeft er een optical mouse? en bevalt het?

Een optical muis heeft zowel voordelen als nadelen.

voordelen:
-mooie blauwe led bovenop :slight_smile:
-nooit meer een vies balletje
-op meer terreinen bruikbaar dan een standaardmuis

nadelen:
-is wat minder precies/snel dan een normale muis
-indien draadloos vreet hij meer batterijen (tip: koop oplaadbare)
-werkt op sommige ondergronden zeer slecht

Mijn oordeel: een leuke muis. Als je maar oplaadbare batterijn koopt issie goed. Alleen niet zo gek geschikt voor oa Q3 mee te spelen (kweet het niet want ik heb geen optische muis -wel vaker mee gewerkt- en ik speel al zeker geen Q3…)

Wij hebben hier ook een optical draadloos. Kwa batterijen gaat ie best wel lang mee hoor. Koop gewoon Duracell M3 Power towie batterijen en gaan met die banaan! :wink:

Originally posted by King Dingeling
Wij hebben hier ook een optical draadloos. Kwa batterijen gaat ie best wel lang mee hoor. Koop gewoon Duracell M3 Power towie batterijen en gaan met die banaan! :wink:

Hoe lang gaan ze mee? Ik heb zelf een Logipech Cordless Wheelmouse en die gaat een maandje of 8 a 9 met een paar duracell’s (standaard…)…

Originally posted by Dee-ehn
Hoe lang gaan ze mee? Ik heb zelf een Logipech Cordless Wheelmouse en die gaat een maandje of 8 a 9 met een paar duracell’s (standaard…)…

We hebben die muis al 2 maanden en die batteries doen het nog steeds.

Optical werkt alleen op glas of spieghelende oppervlakken minder, op zowat alle andere ondergronden beter dan normale muis.

Afhankelijk van je optische muis is deze nauwkeuriger dan een gemiddelde gewone muis (ligt aan aantal pulsen per seconde).

Draadloze optische muis vreet inderdaad batterijen. Oplaadbare batterijen gaan minder lang mee per keer (moet je vaker vervangen/opladen), maar kosten uiteindelijk toch minder.

Optische muizen roeleren, draadloos is leuk, maar ik zou het niet doen… mijn eerste keus is optisch, eventueel draadloos.

Mijn oordeel: een leuke muis. Als je maar oplaadbare batterijn koopt issie goed. Alleen niet zo gek geschikt voor oa Q3 mee te spelen (kweet het niet want ik heb geen optische muis -wel vaker mee gewerkt- en ik speel al zeker geen Q3…) [/B]

bedoel je dat je niet goed kunt gamen met zon muis :confused:

een reden van de aanschaf voor mij was dat ik er juist beter mee kon gamen. Nah, als je er niet goed mee kunt gamen, hoeft het niet meer.:frowning:

Originally posted by Totibbs
[B]

bedoel je dat je niet goed kunt gamen met zon muis :confused:

een reden van de aanschaf voor mij was dat ik er juist beter mee kon gamen. Nah, als je er niet goed mee kunt gamen, hoeft het niet meer.:frowning: [/B]

Het schijnt dat optimische muizen minder goed reageren op enorm snelle bewegingen…

En over dat draadloos <-> kabeltje geval… als je eenmaal met draadloos heb gewerkt wil je nooit meer terug aan een draadje…

[B]

Het schijnt dat optimische muizen minder goed reageren op enorm snelle bewegingen…
[/B]

Weet niet hoe dit bij de nieuwste modellen is, maar bij de eerste modellen is het inderdaad zo. Als je een optische muis heel snel van de ene naar de andere kant beweegt dan blijft de cursor stil staan.

Maar dit is in mijn ogen niet precisie of snelheid (precisie zie ik als hoge resolutie van de muis waardoor je heel nauwkeurig (pixel voor pixel) bewerkingen kunt uitvoeren; snelheid zie ik als het reactievermogen bij normale handelingen).

Maar zoals gezegd, bij snelle bewegingen klopt het inderdaad wat Dee-ehn zegt.

Ik heb nu een paar maanden een M$$ optical muis en die is met snoer en ik heb er helemaal geen problemen mee. Hij heeft mij iets vann 70,- gekost en ik vind het wel een aanrader…

'K heb een Logitech Cordless Mouseman Wheel, dus draadloos met bal en ben d’r zeer tevreden over! Gebruikt denk ik 1 pakje van 4 batterijen in een jaar en als je dan denkt hoevaak ie in een jaar busy is (door mij) dan is dat best normaal! :wink:

Ik hoef nie persé een optische, mijn muismat is héééél schoon! :stuck_out_tongue:

K’heb een Dexxa optical en hoe snel ik ze ook beweeg, mijn pijltje reageert feilloos. Ik kan het alleen maar aanraden.

Kwas het vertrouwen in Logitech verloren voor een tijd (rubbere pootjes versleten nogal snel) en vond het balletje voor veel onrust zorgen, ikke MS opti gekocht en dat was wel een lekker ding alleen nogal groot (maar das persoonlijk) op zicht goed ding.

Nu weer als vanouds een Logitech, wel met snoer, want ik ben niet van plan om met me hele hap verder van de monitor te zitten.

Kvind die combo er wel yum uitzien (cordless mouse & keyboard) maar ik es wachten totdat deze wat minder prizy wordt, dan pas koopy.

Ik zou je zo zeggen, logitech of MS, met of zonder draad, tis je eigen preference. Ik prefereer Logitech Opticourt :stuck_out_tongue:

Ik heb zo’n logitech zonder draadje en zonder balletje!
Het ding RULLED! :slight_smile:

en ik speel al zeker geen Q3

:confused: , What’s wrong with you?

logitec heeft een super goede muis optical en wireless
Werk momenteel draadloos (Logitc keyboard & mouse) en ben er supper tevreden over. Moest ik aan een nieuwe toe zijn kocht ik een optical wireless logitec mouse.
Minder snel als een gewone mouse zijn ze niet logitec heeft er met een zeer hoog aantal pulsen (lekker snel dus).
Eenmaal draadloos altijd draadloos.

Originally posted by Sorcerer
[B]

:confused: , What’s wrong with you? [/B]

Nix hoor, ik ben echter niet zo’n gamer en de meeste shooters vind ik al helemaal waardeloos… apart smaakje :slight_smile:

Dexxa = Logitech btw…

En ik las gisteren dat er zeer binnenkort een nieuwe optical muis van Logipech uitkomt met 2 sensors erin waardoor je dus veel beter snellere reacties kunt “weergeven” op je beeld!

En ik las gisteren dat er zeer binnenkort een nieuwe optical muis
van Logipech uitkomt met 2 sensors erin waardoor je dus veel beter snellere reacties kunt “weergeven” op je beeld!

Heb dit ook gelezen. Snap het nie helemaal want de muizen worden nu toch ook bijgehouden?! :confused:

Originally posted by Wookie

Heb dit ook gelezen. Snap het nie helemaal want de muizen worden nu toch ook bijgehouden?! :confused:

Het zal wel een minieme technologische verbetering zijn die door een stukje slimme marketing het vast goed gaat doen…

zeg maar van een mug een olifant maken :wink:

Er is ook een muis op de markt die draadloos is en in een soort oplader is te steken, dan hoef je er niet steeds nieuwe batterijen in te steken. Weet alleen niet meer welk merk.