Opstart Probleem

vbimport

ik kan mijn computer aansteken en alles draaid maar hij start nie op, ik moet hem eerst weer uit doen en de steker uithalen en weer insteken en dan pas start hij op en als ik hem afsluit slaat hij ook nie vanzelf af. kan iemand mij helpen ?:eek:

laat me raden, abit kt7?
of gelijkaardig
gewoon bios flashen naar laatste versie, had het ook aan de hand ;-

grtzz
poorhaas

Kheb dit meegemaakt met een computer met een Gigabyte 7IXe mobo. Combinatie van dit mobo + WinME was de oorzaak. Win98 geinstalleerd en probleem verholpen… :slight_smile:

Mocht je echt nix vinden dan zou ik aanraden even je OS opnieuw erop te zetten, uit ervaring kan ik je zeggen dat ik vaak gezien heb dat dat het probleem oploste! :wink:

poorhaas waar kan ik da downloaden of vinden ?
het is een abit kt7

Wat dacht je van bij de webpage van de makers van je mobo?! :wink:

Voor problemen met de Abit KT7 is er ook een onofficiele pagina met allerhande patches e.d. Dit is de Abit KT7 faq. Ik weet niet zekers of het adres klopt maar ik dacht dat het http://go.to/kt7faq was… is dit hem niet… iemand die wel de goeie link weet?

Ik had ook dat mijn putter niet vanzelf uitging. Als ik drukte op Shut Down. Dan resette dit beestje. Wat bleek dat in het configuratiescherm dat ‘‘automatisch uitzetten’’ ofzo dat had een ! ervoor. Ik had het dan per ongeluk uitgezet ofzo. Dus kijk eerst ff in je config. > System > Device Manager (2e van links)
Misschien zie je ergens iets van een !uitroepteken! of een ¿vraagteken?

yeps op de site doe dee-ehn, daar vind je zowat alles ivm de kr7 reeks van abit
en dus ook dir probleem :wink:

grtzz
poorhaas