Oplaadbare batterijen & laders

vbimport

Vandaag heb ik 2 (dure) nieuwe oplaadbare batterijen (penlites) gekocht voor mijn discman. Deze zijn gebaseerd op een Nikkel Metaal Hydride (NiMH).

Toen ik mijn batterijladers bekeek zag ik dat het allemaal Nikkel Cadmium (NiCd) laders waren.

De vraag is dus: kan ik mijn NiMH accu's met een NiCd lader laden? Zoja, heeft dit nadelige gevolgen?

Ennuh... hoe kom ik erachter hoe lang de accu's mogen laden..?

nee zou ik niet doen , het gaat wel, alleen verniel je zo je accus. Bij de megapool heb je een lader die kun je schakelen tussen nimh en nicd kost maar 20 euro en werkt perfect, toen ik die batterijen eerst oplaadde met mn gewone nicd lader haalde ik ongeveer 45 min in mn digicam en nu kan ik mn digicam makkelijk 3 uur aan laten staan, die nimh batterijen gaan nu zelfs nog langer mee dan alkaline batterijen.

die nimh batterijen gaan nu zelfs nog langer mee dan alkaline batterijen.

mja dat is eigenlijk ook het doel van de meeste NiMh batterijen.
Zit geen ‘geheugen’ in ofzo, zodat je ze altijd in oplader kan laten zitten zonder dat ze daar minder krachtig van worden.

Ik heb deze batterijen samen met een lader gekocht, maar het is idd niet aan te raden om ze met een NiCd lader op te laden, die zijn er gewoonweg niet voor gemaakt en maken ze alleen maar kapot.

het is moeilijk om dit te zeggen, maar in het tweakersforum is een hoop over deze batterijen te vinden :rolleyes:

hoeveel kosten 2 van die batterijen eigenlijk?

die van mij kostte 16,95 euro

(4 batterijen met oplader was 40 euro)

Deze batterijen zijn (volgens de consumententest) de beste…

Hoeveel mAh zijn de batterijen?

Na lang zoeken naar een geschikte lader (Dixons, V&D, Megapool, It’s, Vogelzang etc etc etc) heb ik bij de Hema een mooie processorgestuurd exemplaar voor de prijs van €14.95 gekocht!

Originally posted by Dee-ehn
Na lang zoeken naar een geschikte lader (Dixons, V&D, Megapool, It’s, Vogelzang etc etc etc) heb ik bij de Hema een mooie processorgestuurd exemplaar voor de prijs van €14.95 gekocht!

de HEMA ???

Originally posted by xian
[B]

de HEMA ??? [/B]

Is dat net iets beter dan de bereboot ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Is dat net iets beter dan de bereboot ? :slight_smile: [/B]

Dat weet ik niet, maar goedkoper weet ik wel :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Is dat net iets beter dan de bereboot ? :slight_smile: [/B]