Opel Tigra

vbimport

Ik heb vandaag een zwarte Opel Tigra 1.4 16v gekocht. Hij is helemaal standaard, er liggen alleen 16" sportvelgen onder. Nu wil ik hem wat sportiever maken (geluid, snelheid en “look”). Wie heeft SERIEUZE tips?

Ik weet niet, maar ik zag eens een auto met de koplampen schuin afgeplakt zodat het agressieve ogen leker (een beetje dan). Zoiets zou je kunnen doen?

Misschien verlagen ??

Ziet dan ook gelijk een stuk sportiever uit

PS2 in de stoelen van de auto bouwen… …om het een beetje computergerelateerd te houden…?

Chiptuning wil wel eens helpen :cool:
of anders een dikke rallypot eronder drukken
Met chiptuning krijg toch zo 40 paardjes extra erbij en das errug leuk natuurlijk als je naast het stoplicht staat naast zo’n Golf-GTI .
Kep zelf een Renault 5 GT Turbo gehad met 140 pk…das pas lachen:) :slight_smile:

Lekker zo’n Tigra… tijdje terug in een 2.0 16v gereden :slight_smile:

Ennuhh voor tunen: ga eens bij Heuts langs…

LOL ik las de topic en dacht eigenlijk eerst dat ie van dee-ehn was, die raakt namelijk maar niet uitgepraat over hoe lekker een tigra wel niet rijd :slight_smile:
vette wagens zijn dat trouwens…kun je binnenkort niet eens een foto van de jouwe online zetten ?

je moet er een leuke (vette) uitlaat onder gooien , een sebring ofzo. Dan heb je meteen een vette sound en dan lijkt het al net of je harder gaat :).

Voor de echte “look” zou ik hem verlagen en dan mischien voor ietsje meer als achter. en dan eventueel nog het nodige spoiler werk.

En om het helemaal af te maken een (nep) 16v antenne op het dak aan de achterkant!!

Ik heb zelf diverse opels gereden dus ik weet waar ik het over heb. de volgende opels heb ik gehad:

1e: een opel corsa A CC met 120 pk GSI 1.6 motor, verlaagd (voor iets meer als achter), sideskirts van een kadet erop, helemaal opnieuw wit gespoten, laser uitlaat, sportstuur enz.

2e: een opel corsa A CC GSI omgebouwd met calibra 2.0 16V Turbo blok!!! met 248,5 PK (getest op de bank), Calibra turbo 16" velgen met 195 rubber, calibra vernellingsbak (5 bak) begrensd op 240 km/h, dashboard van een corsa b met digitalle teller van een kadet gsi, compleet A uitlaat systeem (zonder kat), en nog veel meer :slight_smile:

3e een opel vectra 1.8S met 195 rubber, verlaagd, sebring uitlaat systeem en nog wat andere dingen.

Nu rij ik een oude kadet tot de (lease) auto van de zaak er is (waarschijnlijk een opel vectra).

wil je van je auto een echte vette bak maken,
zet er een zwaailicht op
dan val je pas op en ben je sneller op je werk

of je komt die andere “blauwe jongens” tegen :slight_smile:

Stripes aan de zijkanten van de auto geven 'm vaak ook een snellere look :slight_smile:

Ik hou nie zo van die opgefokte europese bakkies! Geef mij maar een dikke amerikaan! :wink:

Ik heb bij de introductie van de tigra nader kennis gemaakt met dit bakkie… hij was pas uit, en ik kijken…
ik dacht ff uit proberen, dus ik ging achterin zitten, maar de kofferbak stond open. Nu was er een verkoper met iemand bezig en die mikte de kofferdeksel dicht, maar deze stuiterde op mijn kop weer open. En raad eens wat ik kreeg omdat dit was gebeurd… en t-shirt van een tigra.

nou sinds deze dag heb ik een bloed hekel aan dit veel te kleine nep wagentje. (sorry voor de liefhebbers)

Kijk…en dat is nou net het voordeel van een MR2, die heeft geen achterklep. :cool:
Om die tigra te tune-uppen kun je ook eens kijken op de diverse (duitse) tune-sites.
Er zijn er veel die wel iets aan een tigra kunnen face-liften.
Succes.

Originally posted by Wookie
Ik hou nie zo van die opgefokte europese bakkies! Geef mij maar een dikke amerikaan! :wink:

zo’n bak waar je zelf ook al in rijdt dus…lol :stuck_out_tongue:

Originally posted by iammadaboutwarez
Kijk…en dat is nou net het voordeel van een MR2, die heeft geen achterklep. :cool:

Een collega van me die rijdt zo´n Honda S2000, das pas een vette bak… 240 pk en nog geen 1000 kg (zet die maar eens naast een tigra ;))

Een collega van me die rijdt zo´n Honda S2000, das pas een vette bak… 240 pk en nog geen 1000 kg (zet die maar eens naast een tigra)

Waarom zou ik een Tigra naast een Honda S2000 moeten zetten? Ik wil mijn Tigra er wat spotiever uit laten zien.

Ennuh…Zet die Honda maar eens naast een Ferrari…maar ja…dat is allemaal bullshit… Zijn er nog meer CDFreakers die goede tips hebben? Ik heb namelijk ook wel eens iets gehoord over een andere luchtfilter en sproeier. Weet iemand hier iets meer van?

Nou ff serieus dan…
wat gaaf is is brede banden, 225 is een leuke maat, auto 4-5 cm verlagen, en voor en achter, en bovenm en onder de veren met zogenaamde domstreben (stangen tussen de veren) aanbrengen. hierdoor krijg je een perfecte wegligging (lees kart)

dan kun je je motor laten tunen of vervangen)

en spoilers!!! kijk hier maar eens, of ga nar D&W in duitsland, net een warenhuis vol met onderdelen voor duitse wagens !!

http://www.steinmetz.de/produkte_e/tigra/tigra.htm

en niet meer zo boos doen he :wink:

en niet meer zo boos doen he

Was niet boos… Ik wil alleen deze post enigszins serieus houden.

Thx voor info!!

Originally posted by Wookie

en een dikke beurs wil je in nederland de benzine voor dat ding kunnen betalen.