Opdracht voor school

vbimport

jah ik heb een opdracht voor ICT 2(studie Economie & Management) en ik denk dat de meeste hier op dit forum wel wat meer verstand van hebben als ikzelf:

Mary Kay updates the websites of its vendors by distributing a file with information, photos and prices of its products. The size of the file is 5.2MB. In 25% of the cases, vendors that use phone-line connections (mainly those of small vendors that use them as TPS) have to reload the file from the beginning, due to disturbances in the connection.

a. Calculate the necessary time for downloading the catalogue file with phone-line (56Kbps), ISDN (128Kbps) and ADSL (192Kbps) connections.

:a het erge is, degene die de college’s geeft heeft gezegd op het college dat we de kb(kilobit) maar moeten zien als kilobyte, omdat dat makkelijker rekent :S:S :a dus met telefoonlijn max 56kilobyte/s en de in de volgende vraag die 10Mb/s= dus max 10 Mbyte/seconde

b. The maximal capacity of Mary Kay’s Internet connection is 10Mbps. The number of vendors can connect to the server and download the file is limited by this capacity. How long would it take to distribute the file to 125,000 online vendors, if the connections of vendors are distributed as follows:
15% of the vendors are connected via phone lines.
30% of the vendors are connected via ISDN.
55% of the vendors are connected via ADSL.
Assume that ADSL users are first connected, then ISDN users and finally phone line users.

c. In the past (1997), Mary Kay had a 2.3Mbps connection, and the connections of the vendors were distributed as follows:
75% of the vendors are connected via phone lines.
20% of the vendors are connected via ISDN.
5% of the vendors are connected via ADSL.
Again, assume that ADSL users are first connected, then ISDN users and finally phone line users. How long did it take to distribute the file to 125,000 online vendors?

iemand die mij kan helpen?

is het niet al makkelijker als je van Mbps, appels maakt en
Kbps peren?

en dan zijn 1024 peren evenveel waard als 1 appel :slight_smile: