Op zoek naar een (grote) PC-case

Hoi!

Graag zou ik een PC overbouwen in een grotere case zodat er een paar harde schijven bijkunnen. Eisen waaraan ie zou moeten voldoen:

*11 x 3,5" (minimum)
*3 x 5,25"
*ruimte en voorzieningen om voldoende fans aan te sluiten

Prijs is minder belangrijk (maar 't moet natuurlijk geen gouden kast of zo zijn :p)

Tot nu toe kom ik niet verder dan de chieftec matrix en dragon series of aopen 700, maar dat zijn te weinig 3,5" bays. Ik herinner mij een kast met zo’n uitneembaar rack dat boven de voeding kon worden gemonteerd, maar kan ze nergens vinden.

Iemand een ideetje?

Alvast bedankt!

http://www.auspcmarket.com.au/index.php?redir=http://www.auspcmarket.com.au/show_product_info.php?code=CA-LLPCV2000B

Wat moet je trouwens met zoveel 3,5" gleuven??

Da’s alvast wat ik zocht! Morgen ff sjekken of ik die hier ergens kan bestellen :slight_smile: Wat betreft die 3,5" bays: moet tjokvol HD’s komen (3 x Mirror RAID, een paar SCSI’s en wat losse S-ATA), voornamelijk voor videobewerking.

Hou je er wel rekening mee je harddisks voldoende te koelen? Dus niet alle harddisks in een grote knoop opelkaar stapelen en het liefst wat ventilatortjes (of waterkoeling ;)) ze te laten koelen?

daar hadden we het op IRC ook al over gehad idd :wink:

anders heb je een mooi kacheltje

Of deze (bijna hetzelfde als degene die Its_me_117 aanraadt).

Ik weet niet wat voor kast dit is, maar volgens mij heeft die genoeg 3,5" bays! :wink:

Is die van jou?

Het is iig een Chieftec behuizing!

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Enermax Silver Wizard II , maar Enermax heeft ook nog deze kast :

Type ATX Mid Tower Case
Case Dimensions D470xW200xH430 mm
Chassis Dimensions D440xW200xH430 mm
Material SGCC 0.7 mm(Japanese steel)
Drive Bays 5.25" 4
3.5" 1
Hidden 6
Mainboard Standard P4 ATX (12"x9.6")
Micro ATX (9.6"x9.6")
Power Supply ATX PS2
Front I/O Interface USB 2.0x2, Audio in/out, IEEE 1394
Expansion Slots 7
Cooling Fans Front 8/9/12 cm x1 (air in)
Rear 8/9/12 cm x1 (air out)
Side 8/9 cmx1 (air in)

I wish!
Als het mijn kast was had ik wel geweten wat voor merk het was denk je niet? :wink:
Dit is mijn bak, met slechts 6 x 3,5" & 4 x 5,25" bays is dit niet voldoende om een aan te raden voor Wannez. :wink:

Die eerste case die wook toonde, bedoelde ik met zo’n HD rackjes :slight_smile:
Momenteel zie’k twee opties; ofwel zo’n grote Lian Li ofwel deze Coolermaster: Stacker
met zo’n ombouwrackjes, 12cm fans en twee voedingen. Vooral die optionele Cross Flow Fan lijkt mij ook wel vet (zelfs als ie volstrekt zinloos is :p)

Maar de Lian Li heeft wel een betere schikking (niet alle HD’s boven elkaar).

Ik ben er dus nog niet helemaal uit :slight_smile:

In elk geval alvast bedankt voor de meningen en tips!

Ik heb zelf ook de Coolermaster CM Stacker. En het is zeker een mooie kast.
Echter voldoet ie niet aan jouw beschrijvingen. Je kunt namelijk 11 5,25 bays gebruiken.
Voor hd’s kun je een bracket kopen. In 1 bracket passen 4 hd’s. En 1 bracket neemt 3 5,25 bays in beslag.

Een klein rekensommetje leert dan: 3 brackets waar ieder 4 hd’s in kunnen, kom je in totaal op 12 hd’s.
Dit neemt 9 5,25 bays in beslag. Dan blijven er dus nog 2 over, m.a.w. 1 te weinig aangezien je graag 3 5,25 bays wou hebben.

Het is trouwens evt. wel mogelijk. Je kunt namelijk de powerknop endergelijke eruit halen, en dan heb je een extra 5,25 bay.

Er zitten dus eigenlijk 12 5,25 bay’s in, waarvan er 1 wordt gebruikt voor de powerknop endergelijke. (Je kunt trouwens die powerknop in elke willekeurige 5,25 bay plaatsen. :stuck_out_tongue: )

Het is misschien een stomme vraag, maar biedt een externe SCSI behuizing geen oplossing? Als je daarin je SCSI schijven in huisvest heb je niet zo’n grote kast nodig! Een ander voordeel ervan is dat je je SCSI harddisk rack ergens weg kunt stoppen achter je computer oid…

Zo’n scsi bak heb’k ook al overwogen, maar da’s zo’n gezooi met boot-volgorde blijkbaar. Ik denk dat’k voor die coolermaster ga, met heel die nest fans (voorà l die cross flow ;)). Desnoods met slechts 2 x 5,25" drives (volgens de berekening van siebeduin, waarvoor dank :)); DVD-writer vrot’k dan wel in andere pc.
Die Lian-Li zegt niks over BTX en dat vind’k wel wat te riskant :slight_smile:

Hmmmm? Ik heb ook eens zo’n ding gehad, maar dat werkte erg simpel. In de BIOS van de SCSI kaart de externe SCSI poort geactiveerd, de SCSI ID’s en LUNs van iedere schijf goed gezet, het te booten SCSI ID in de SCSI BIOS ingesteld en het werkte. Nog geen 10 min werk… en eigenlijk precies dezelfde config als met een interne SCSI setup. Ik gebruikte destijds waarschijnlijk een Dawicontrol of een Tekram SCSI kaart.

ik vraag mij af.
wat ben je met 6 dvd writers en 8 cd writers in een computer???
gebruiken jullie die allemaal tegelijk?
ik kan u verzekeren als ik da moest doen met die van mij dat ik mijne hele bazaar opblaas. (moederbord en voeding enzo)

Nou in die pc zitten eigelijk slechts 2 optische drives :slight_smile: (en twee externe) Vroeger had’k wel een bigcase tjokvol writers, but those days are gone :stuck_out_tongue:
Momenteel verkies ik vooral harddisk ruimte :slight_smile:

http://www.thermaltake.com/xaserCase/main.htm

Is er iemand die weet als er nog PC cases bestaan met een voeding die uitgang heeft voor een monitor , zodat als je de PC uit zet het scherm automatisch ook uitgaat ?
en mocht het mogelijk zijn wil ik dit voor het scherm en een externe harde schijf die ook dit type kabel heeft