Oorlog tegen Irak

vbimport

En wat vinden jullie van de oorlog tegen Irak…

Ik denk dat Bush de problemen die de oorlog met zich mee kan brengen niet overziet… aan de andere kant, na 12 jaar moet het toch wel eens ontwapend kunnen zijn.

Is de oorlog terecht ? of is bush

Dit zegt voor mij genoeg…

:Z :Z Bush

De eerste en enige maal dat ik er mijn mening over geef, ze zal waarschijnlijk niet in goede aarde vallen bij veel mensen daarom kom ik er ook nooit meer op terug,

Maar volgens mij gaat amerika zich simpel weg niet belachelijk maken alleen voor olie, ze weten goed genoeg dat er nog (massavernietigings)wapens zijn en al dan niet plannen om ze in te zetten tegen usa (en andere) omdat deze heel de wereld willen beheersen (dikke BS).
Het is spijtig te moeten zeggen dat er een hoop fanatiek moslims zijn die denken alles te mogen omdat “allah” aan hun kant staat.
De olie is een positieve bijzaak aan heel het verhaal voor USA,
Rot voor velen is het te aanvaarden dat bush de eerste is de zich wil verzetten tegen deze dreiging.

Dus besluit, voormij had dit al veel eerder mogen beginnen, had het zelfs al moeten gedaan zijn, meer zelfs usa had 10 geleden de boel al moeten uitkuisen,
Al het gegil van NO WAR, etc over deze zaak vind belachelijk en gewoon tijd verspillen.

Mijn moment van stilte zal in de eerste plaats gaan naar de gesneuvelden soldaten van USA, en de noodeloos gestorven bevolking. Maar voor de extremen heb ik totaal geen medelijden zij mogen mijn part **** in hel.

tot slot, ik vraag me alleen de houding af van al die landen die tegen de oorlog waren, op de moment dat blijkt dat irak nog biologische of andere wapens heeft, is oorlog dan ineens wel de oplossing?

Rip²eR

ps. men vroeg mijn mening, respecteer mijn mening, ik doe het met de jouwe ook.

Mjah, Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik verwacht ook inderdaad niet dat die olie 1 van de hoofdzaken isvoor deze hele oorlog.

Maar ik weet ook niet zeker of er inderdaad nog chemische/biologische wapens daar aanwezig zijn anders had Saddam ze misschien al wel gebruikt. Kans is natuurlijk aanwezig maar goed als je geen keiharde bewijzen hebt zou ik geen oorlog beginnen. En met keiharde bewijzen bedoel ik dan niet dit: Van jah we hebben bewijzen maar die kunnen we niet publiekelijk maken want dat werkt natuurlijk niet helemaal positief op het hebben van evt. bewijzen.

Maar goed om ook nog even het geloof van die gasten aan te kaarten. Kijk ik vind best dat je een beetje geloofsovertuiging mag hebben maar wat voor ideeen en rare gewoontes hun eraan over houden vindt ik weer wat te ver gaan.

Bepaalde opvattingen zoals alles wat Westers is moet kapot/dood/vernietigd worden gaan naar mijn idee wat ver. En ik ben dan makkelijk in het redeneren maar als dat de geloofsovertuiging is van elke moslim is laat ze dan ook lekker weer vertrekken uit europa naar der eigen grotje in de woestijn van hun thuisland want als het dan zo slecht hier is wat doen ze dan hier?

En kijk ik ga hier ook niet de acties van George W. Bush goed zitten praten. Maar geef es toe als jij in Irak voor president opnieuw verkozen wordt met 99,7 % van alle stemmen wat de fok ben je dan voor dictator. Iemand namelijk met een gezond verstand en een vrijheid van spreken zou in principe dan op een ander stemmen als de situatie in Irak inderdaad ZO slecht zou zijn als Bush meldt.

En kijk die oorlog zagen we allemaal allang weer aankomen. Ze hebben na 11 september 2001 eerst Afghanistan omgespit bla bla bla en die Bin Laden nog niet gevonden. En ik neem aan dat dat met de huidige technologieen niet ZO moeilijk had kunnen zijn. En toen eenmaal Irak weer in opspraak kwam waren er inmiddels al ong. 90.000 manschappen van de VS daar in de buurt aanwezig, die naar mijn idee geen betaalde vakantie daaro hadden.

Op zich intresseert het me op het ogenblik nog te weinig om me er druk om te maken van hoe of wat er nou gaat gebeuren en wel om de volgende reden het is te ver van me af.

De enige invloed wat het tot nu toe eigenlijk heeft gehad is het verkloten van de economie. Zolang dat Bush of Saddam niets deden dus allebei zoiets hadden (de afgelopen 2 maanden) dreig dreig dreig en niets doen is het eigenlijk alleen maar slechter en slechter gegaan met de economie wereldwijd. En nu dat het gister is begonnen heb ik best wel weer positievere berichten ontvangen van de beurs enz.

En geef toe het draait toch alleen maar om geld, niet dan?

Dit is mijn gedachtenspeling en tevens mijn mening over de hele situatie. Dit is niet bedoelt om een thread te maken om elkaar te gaan zitten flamen.

Er is op het moment al teveel ellende in de wereld vind je niet?

Mijn mening: Frankrijk en Duitsland zijn een stelletje lafbekken (en Bos ook).
Saddam heeft 12 jaar de tijd gehad en heeft niet geluisterd naar de Westerse wereld, dus moet ie de consequenties er ook maar van ondergaan.

Ik hoop dat er zo min mogelijk slachtoffers zullen vallen onder de bevolking van Irak (maar als Saddam z’n afweergeschut tussen de burgers zet (wat voor leider ben je dan trouwens? :Z ) kan het natuurlijk niet uitblijven), maar van mij mogen alle extremisten een geleide raket proberen terug te koppen. :wink:

ik sluit me bij Namoh en ripper aan…

jeez hoe gek zijn die plaatjes. ROFL!