Onze ouwe dag

En dit is nog maar het begin.

Vraag me af hoe dit er over 40 jaar uitziet als ik achter de geraniums zit.

Ik heb te doen met de freakers in de grote steden.

De politie zegt volgens Van der Kooy niks te kunnen doen. “Zij willen van ons bejaardenhuis een burcht maken. Ze adviseren ons meer camera’s op te hangen en meer sloten op de deur te bevestigen. De politie zegt ze niet zomaar op te kunnen pakken, omdat de groepjes iedere keer een wisselende samenstelling hebben.”

Briljante uitspraak van de politie. Ze zegt bijna dat je het recht maar in eigen hand moet nemen , ook al mag dat niet. Sterker nog , daar krijg je problemen mee.

“De politie zegt: zo zit onze maatschappij nou eenmaal in elkaar.”

Alweer een gigantisch briljante uitspraak. “We kunnen er niets aan doen , leer er maar mee leven”. Alweer bijna een vrijbrief om de problemen maar zelf op te lossen.

Dus … dan weet je hoe het over 40 jaar eruit ziet , mocht deze trent zich evolueren.

Je zit in je rolstoel met bevende parkinson handen een geladen tweeloop vast te houden , in de hoop dat “ze” je keel niet doorsnijden als je toevallig indut van de morfinepleisters die de verzorgers achter in je nek geduwd hebben.

Noem mij maar een slecht mens , maar overleven zal ik.

De politie zegt dat het woon- en zorgcentrum ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. “Het is raar om hun problemen af te wentelen op de politie”, aldus een woordvoerster zaterdag. “Ze moeten eerst zelf preventieve maatregelen nemen.”

Maar natuurlijk. De maatschappij ben ik en al helemaal de politie niet. Die heeft wel wat beters te doen.

Ik zou me kapot schamen als ik agent was.