Ondertiteling

vbimport

hoe zet je ondertiteling bij een divx film?

Paul,

Ik weet het niet, maar een vraag van mijn kant; Hoe maak je Divx-files en zijn deze zonder meer af te spelen op een DVD-speler?

Bij voorbaat dank,
Hope

Kijk eens in deze topic, daar staat een link naar een site met ondertitels:
http://borg.cdfreaks.com/ubb/ubb//Forum15/HTML/001982.html

Over het hoe en wat kan ik niets zinnings zeggen, sorry.

Da_Taxman

dit heb ik in de Computer Totaal
gelezen num 6 juni 2000 pag 177

vraag
sinds drie maanden heb ik een pc met een DVD-speler van het merk A-open type 632,
een SoundBlaster 128.
asl ik een DVD afspeel wordt hetgeluid sneller weergegeven dan het beeld
De leverancier adviseert me om in mijn buffers te kijken.

andwoord
Dit probleem kan helaas veel oorzken hebben
We kunnen u wel enkele hints geven

1. zorg ervoor dat bij eigenschappen van de DVD drives in Apparaatbeheer DMA aan staat
  2. Zorg voor de nieuwe drivers voor de SoundBlaster
  3. het meeste belangrijk gebruik de nieuwe versie van de software voor de DVD speler

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Vinculum:
[b]dit heb ik in de Computer Totaal
gelezen num 6 juni 2000 pag 177

vraag
sinds drie maanden heb ik een pc met een DVD-speler van het merk A-open type 632,
een SoundBlaster 128.
asl ik een DVD afspeel wordt hetgeluid sneller weergegeven dan het beeld
De leverancier adviseert me om in mijn buffers te kijken.

andwoord
Dit probleem kan helaas veel oorzken hebben
We kunnen u wel enkele hints geven

1. zorg ervoor dat bij eigenschappen van de DVD drives in Apparaatbeheer DMA aan staat
  2. Zorg voor de nieuwe drivers voor de SoundBlaster
  3. het meeste belangrijk gebruik de nieuwe versie van de software voor de DVD speler

[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Sorry, Vinculum, maar dit heeft niets te maken wat Paultje66 vraagt. Nij wil ondertitels bij zijn film, want negentig procent van de DivX films is zonder ondertiteling.

Paultje, als eerste moet je het bestand hebben met de ondertiteling, dat is wel ergens te downen. Daarna moet je een programma hebben dat de subtitles ook weergeeft en dan moet je er ook nog voor zorgen dat de juiste framerate gebruikt wordt, want anders loopt het niet synchroom (gelijk). Ikzelf weet dat MicroDVD dit kan, maar heb er geen ervaring mee omdat ikzelf heel goed amerikaans kan verstaan…