Ondertiteling originele DVD's verschijnen niet

vbimport

Misschien een dom vraagje:

Hoe krijg je bij een originele dvd, de ondertiteling onder de film?

situatie:
ik had eerst een 40 Gig HD. Deze is gecrasht en ik heb nu een tijdelijke Harddisk van 4 Gig. Verder heb ik niets gewijzigd in mijn hardware. Nu wilde ik weer een dvd gaan kijken en dat lukt perfect. Behalve dan de ondertiteling erbij. Ik kan in verschillende programma’s (JetAudio, Cliprex, ed) de optie ondertiteling wel aan zetten en hem op nederlands zetten, maar hij verschijnt gewoon niet.

Weet iemand misschien een oplossing? kent iemand dit probleem?

(Als ik meer gegevens moet plaatsen ofzo, hoor ik het nog wel)

Groetjes,

Misterious X

Welkom :slight_smile:

De programma’s die je gebruikt ken ik niet, dus daar kan ik je helaas weinig over vertellen. Echter… ik weet dat veel DVD spelers een optie hebben om subtitles wel of niet te tonen, onafhankelijk van de instelling betreffende de taal. Wellicht dat je deze instelling bij deze spelers ook hebt en je deze hebt gemist?

Zo niet, laat het ons weten dan gaan we verder denken :slight_smile:

Je kunt bij heel veel programma’s bepaalde ontertitelingen weglaten.

Voorbeeld :
Subtitle 01 : English
Subtitle 02 : Greek
Subtitle 03 : Dutch

Als je nu besluit 02 weg te halen, dan bestaan 01 en 03 dus nog wel. Er zijn echter niet zoveel dvd spelers die compatible zijn om 02 “over te slaan”.

Het is daarom geadviseerd om alle ondertitelingen te bewaren (ze zijn toch maar 6mb of zo).

Probeer dit zowel op je pc als op je standalone dvd speler.

Hm! ik dacht dat vooral JetAudio best wel bekend is! het is een mooi programma.
Maar wat gebruiken jullie dan? en dan programma’s die ik legaal kan downloaden en niet te groot zijn?

Ik weet precies hoe je iedere taal kan instellen… Dat is niet zo moeilijk. ik kan hem ook uit zetten. Maar daar was ik eigenlijk niet echt naar op zoek. Maar als ik hem aan zet, gebeurd er nog niets :’(

Enig idee hoe dat kan?

OK admin hier kan een slotje op! probleem verholpen.

Ik heb een zooi programma’tjes geinstalleerd zoals quicktime, nero mediaplayer, en alles wat maar een btje met beeldmateriaal te maken heeft. En nu doet hij het!! bedankt in elk geval voor de moeite!

Groet,

Misterous X

Mooi dat het werkt :slight_smile:

Welke programmatuur “wij” gebruiken?

Wil ik commerciele software, dan neem ik WinDVD of PowerDVD (kun je weliswaar kopen, maar zit ook vaker gratis bij een DVD-ROM, DVD-RW of VGA kaart). Wil ik open source (gratis en vaak niet minder goed) dan kies ik voor VLC (http://www.videolan.org).