Omschrijving pc probleem

vbimport

problems problems:

situatieschets:

Athlon XP1800
Windows XP
256MB Ram
twee harddisks:
Maxtor 45GB 7200RPM
Quantum Fireball 12GB 5400RPM (I think)
(uiteraard is de 1ste hd de master)

the following prob:

als ik iets wil installeren, say for instance OfficeXP dan stokt na verloop van tijd het dataverkeer, blijft het HD lampje branden, werkt nix meer en loopt het hele zaakje na a few seconds fast...what's up with that?

gek genoeg kan ik (nog?) wel cd's burnen...

ik word er een beetje moe van...

help anyone?

thnkz

ONE

Is je Hd niet kapot?

dat idee krijg ik ook steeds meer en meer :frowning:

question: waarom gaan spullen tegenwoordig echt nooit meer lang mee? (terwijl ik geen onverantwoorde dingen ermee doe)

too bad

ONE

answer: weet nie wat jij ermee doet maar stuff gaat juist veel langer mee als vroeger, bij normaal gebruik dan! :wink:

Originally posted by Wookie
answer: weet nie wat jij ermee doet maar stuff gaat juist veel langer mee als vroeger, bij normaal gebruik dan! :wink:

Totaal oneens!!! Vroeger waren behuizingen van metaal, sterk en solide gebouwd. Nu is alles van plastic en de kwaliteit ervan komt overeen met dat van een patatbakje… de MTBF is volgens mij echt veel korter…

Gelukkig maakt de snelheid weer een hoop goed… (behalve sneller kappot, dan…)
:stuck_out_tongue:

"t is zeldaam , maar ik ben het met mars eens. :slight_smile:

Vroeger (toen alles nog goedkoop was , de duitsers ons geannexxeerd hadden en de bioscoop nog maar 5 cent kostte… naja , genoeg gekheid)…

Goed voorbeeldje vind ik netwerkkaarten.
Goed , die van de vorige generatie waren dan wel logge lelijke dingen , maar daar zaten discrete componenten op. Die kunnen heeel wat meer hebben dan die smd dingetjes die nu gebruikt worden. Ik heb er tijdens een lanparty 110Volt per ongeluk op gehad en hij bleef leven , in tegenstelling tot mede lanparty people die al hun leadtek 10 piek kaartjes konden weggooien.

Nu gebruik ik 'm niet meer ( 't was 10 mbit coax) en zit er een 3com 3c905btx combo in.

De techniek is op zich wel sterk verbeterd , maar pak nu eens een videorecorder , tv of wasmachine ? Waarom gingen die dingen van vroeger allemaal 15 jaar mee en kom je er nu een elke 5 jaar aan het kopen ?

Wat betreft mechanica (harddisks) is er wel enorm veel verbeterd.

Computer cases zijn helemaal een crime… Zwak plastic materiaal. Vooral Compaq en Dell hebben hier een handje van. Mijn pc zit in een solide 19" kast :slight_smile:

Beetje offtopic, maar ik moet ff zeggen dat ik het met de stelling eens ben… alles is van plastic tegenwoordig.
In sommige gevallen is dat wel gunstig, maar voor alle mechanische (dus bewegende) onderdelen van apparatuur is dit niet goed!