Ombouw Compaq -> miditower

Ik zou een Compaq DeskPro 266 MMX willen ombouwen in een ATX-miditower. Kan dit en waar dien ik op te letten ?

Ik zou er niet aan beginnen, denk ik…

Hoogstwaarschijnlijk zijn de gaten in je moederbord waarmee je je moederbord bevestigd in je kast niet conform volgens de ATX normen. Dit betekent dat ze dus op andere plekken zitten dan. Hierdoor kan je het moederbord dus niet overzetten. Mocht je dit weten op te lossen (weet niet hoe handig je bent of dat er misschien een andere oplossing voor dit probleem is), denk je er dan ook aan dat de aansluitingen die dan straks a/d achterzijde van je pc komen te zitten (lpt/com/ps2/usb/…) dan waarschijnlijk ook niet op de juiste plek zitten?
Zie links op de foto

Misschien dat je ergens kan achterhalen wat de afmetingen tussen de verschillende gaten op je moederbord moeten zijn zodat je het kan nameten.
De afmetingen van diverse moederborden zijn:

[ul][li]ATX: 305 x 244 mm
[/li][li]mini ATX: 284 x 208 mm
[/li][li]microATX: 244 x 244 mm
[/li][li]flexATX: 299 x 191 mm
[/li][li]ITX: 215 x 191 mm
[/li][*]miniITX: 170 x 170 mm[/ul]

Volgens mij zit er ook een bridge-board in, waar de PCI sloten weer op zitten, dus verre van standaard! Waarom wil je zo’n oud beeste in een andere kast klooien!? Wellicht is er een andere oplossing voor je probleem! :wink:

En ATX kun je al helemaal vergeten trouwens, dat past zoiezo niet! (krijg je de PC nooit mee aan, voeding is geschakeld door het moederbord!)

Originally posted by Marsz-=FX
Volgens mij zit er ook een bridge-board in, waar de PCI sloten weer op zitten, dus verre van standaard!

Klopt , maar het is (helaas) wel een standaard. Er zijn diverse moederborden die van deze feature gebruik maken ; Denk maar eens aan al die kleine office pc’tjes zoals Dell Optiplex’jes.

Ik heb zelf een desktop systeem van Soyo met alles on-board , die ook nog eens een AMR en een AGP riser slot doorkoppelt naar een horizontaal AMR en AGP slot. (Niet dat ik het gebruik , maar goed)

Zoals al gezegd , gewoon niet aan beginnen , je haalt je enorm veel problemen op de hals.

Mocht het zo zijn dat het moet , omdat de originele kast naar zijn grootje is ; Wandel dan even een dagje rond op de HCC Dagen of een of andere pc-dump beurs. Hoogstwaarschijnlijk kom je dit soort kasten met de tientallen tegen bij een 2e hands zaak.

Desnoods kom je ff onze garage uitrommelen; daar liggen er ook nog een paar :slight_smile:

Thx voor de reacties.
De originel kast is nog wel in orde, maar ik zou liever dat beestje op de grond plaatsen ipv op mijn bureau.
Moet niet persé een atx-tower zijn als hij maar groot genoeg is.