Office XP

vbimport

Ik heb office Xp gehad (final release) en nu wil ik hem natuurlijk gaan installeren. Kan ik hem gewoon over Office 2000 installeren of moet ik die eerst verwijderen. Als ik het installeren begin zegt het installatie programma eerst dat ik een update moet installeren die vereist is voor de installatie.

Is dat ook het geval geweest bij anderen die office XP hadden of zijn er veel mensen met veel problemen geweest (want dan installeer ik hem natuurlijk niet) :smiley:

onder win98 vraagt ie of ie hem mag updaten (windows) ik heb da gewoon gedaan en zonder problemen (tot nu toe) onder win2000 draait ie helemaal goed en hoef je windows ook nie te updaten

Via mijn werk heb ik ook een office XP-cd gekregen.
Wel weet ik niet of dit de "ÔÇťdefinitieveÔÇŁ versie is (build 2625).
Ik heb hem daarna eens ge├â┬»nstalleerd om uit te proberen (uit veiligheidsoverwegingen eerst enkel op mÔÇÖn laptop, draaiende onder Windows NT4 server).
Eerst worden er inderdaad een aantal nodige OS-updates geïnstalleerd (o.a. MS Data Compoments en MSI als je nog een oudere windows-versie draait). Daarna heb ik XP gewoon over Office 2000 premium geïnstalleerd zonder problemen. Het installatie-programma detecteert zelfs welke componenten je onder office 2000 geïnstallerd had en dan kan je dezelfde XP-componenten installeren (natuurlijk kan je ook een full of een gewone custom-install doen).

Ik werk er nu toch al een paar dagen mee en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Eigenlijk begrijp ik die hele hype rond dit product niet goed want in wezen is er toch niet zo veel veranderd; alles ziet er nog zowat hetzelfde uit (ik vond het een grotere overstap van Office 97 naar 2000). Ook qua systeemeisen hoef je je geen zorgen te maken; als je office 2000 kon draaien zal je ook wel XP kunnen draaien. Ook met die veelbesproken product-activatie heb ik geen problemen gehad, al zou dat in mijn geval wel kunnen liggen aan die bedrijfslicentie. Als test had ik de klok eens een jaar vooruitgezet, maar alles bleef toch zonder problemen werken.

Ik denk dus dat je hem zonder al te veel zorgen wel eens kan uitproberen; het heeft toch ook een uninstall zodat je hem er weer af kan gooien. Als je het toch niet helemaal vertrouwt moet je hem anders maar op een 2de PC of een aparte windows-partitie installeren om eerst eens uit te testen.

Succes ermee!

gewoon eerst ff backuppen zou ik zeggenÔÇŽff je .pst-tje backuppen en gaan :smiley: