Nwe videokaart interresant voor mij?

Ik wil misschien een Leadtek WinFast A250 LE TD 128 MB DDRAM nVidia GeForce4 Ti 4200 kopen. Ik heb nu een Nvidea riva TNT2 pro.
Is dit wel interresant voor mij? Ik heb een PIII 550 MHz 256 Mb
systeem. Is mijn systeem hier goed genoeg voor??
:confused:

TIA Knurft

Tja dat is moeilijk te zeggen… het is opzich een overkill voor je systeem, indien je echter graag 3D spellen speelt en je wellicht binnenkort wilt upgraden, dan kan het zich lonen. Je zult zeker een flinke vooruitgang merken, maar je doet die GF4 wel tekort met zulk een systeem…

evt ander voorstel voor een videokaart wat beter past?

Tja een goedkopere videokaart zal je natuurlijk wat lagere prestaties geven, maareuh ik zou je een GF4MX 440 aanraden… die hebben toch redelijke prestaties voor een lage prijs!

daar sluit ik me volledig bij aan GF4 MX440 zal het goed doen :slight_smile:

Of een Radeon 9000 is ook een goede keus. Maar de video kaart die jij wilt komt eigenlijk alleen maar tot zijn recht in een 1600 Mhz of hoger systeem. Ik heb bijvoorbeeld een Radeon 9700 Pro op een AMD1400@1633 daar haal ik over de 10000 puntje in 3dmark pro. Zet ik deze in een pc met een AMD XP 2600+ of Intel 2,8 Mhz dan haal ik 15000 en meer punten. Dus die video kaarten beginnen pas te lopen bij een snelle machine. Tuurlijk geeft ie veel beter beeld en is heus wel sneller in spellen. Je kan dan alles aanzetten in een resolutie van 800X600. De keus is aan jou.

Ik heb gelezen dat de WinFast GeForce4 MX440 direct x niet ondersteund. Klopt dit en wat houdt dit voor mij in aangezien er genoeg spellen zijn die direct x gebruiken.
Tevens las ik ergens dat de WinFast GeForce4 MX440 problemen geeft met de Soundblaster live kaart. Iemand hier ervaring mee?

TIA

Originally posted by knurft
[B]Ik heb gelezen dat de WinFast GeForce4 MX440 direct x niet ondersteund. Klopt dit en wat houdt dit voor mij in aangezien er genoeg spellen zijn die direct x gebruiken.
Tevens las ik ergens dat de WinFast GeForce4 MX440 problemen geeft met de Soundblaster live kaart. Iemand hier ervaring mee?

TIA [/B]
Eeeh…dit klopt volgens mij niet. Alle kaarten ondersteunen tegenwoordig DirectX. Dus ook de WinFast GeForce MX440. Kijk hier maar eens voor de specs:

These feature-rich solutions, the WinFast Geforce4 MX 460, 440 and 420, with NVIDIA’s new nView technology, empower the user with maximum flexibility in display options and control.

Specification

NVIDIA GeForce4 MX 440 GPU
Accuview Antialiasingâ„¢
Lightspeed Memory ArchitectureTâ„¢ II
34M triangles/sec through T&L and Set-up
1.1 billion texels Fill Rate
Default Clock speed 270/200(Core/Memory)
64MB DDR Memory
6.4 GB/sec Memory Bandwidth
2 dual-rending pilelines
4 texels per clock cycle
cube environment mapping
High-Definition Video Processor(HDTV)
AGP 4X/2X and AGP Texturing Support
High-quality HDTV/DVD playback
Integrated TV Encoder Supporting 1024x768 resolution
Microsoft® DirectX® 8.X and OpenGL® 1.3 Optimizations and Support

Ja thx had het ook net gelezen en ik las ergens in een andere thread dat iemand dat had me z’n geluidskaart en die zat direct in z’n PCI onder z’n AGP waardoor ze waarschijnlijk IRQ deelde.
Kaart in andere PCI zou de oplossing zijn.

Thx again

Een GF4MX440 is ongeveer gelijk aan een GF2GTS, maar dan met DX8 ondersteuning!

En idd… meestal is het irq van het AGP slot met één PCI slot gedeeld…