Nuttig? extra dvd-rom aanschaffen?

ik krijg nogal vaak i/o errors enzo wanneer ik dvds met mijn nec 1300 probeer te rippen met dvd decrypter… zoals deze:

i/o error
interpretation:SRB completed with error

Host Adapter status 0x00
interpretation host adapter did not detect an error

target station 0x02
interpretation cgeck condition

CDB 28 00 00 1c 5c 80 00 00 01 00

interpretation chek: more numbers

more blah blah , lots more numbers

sommige zijn wat bekrast maar meestal niks ernstig (naja behalve die van videoland dan :wink:

vin het nogal vaag … dus, is het mischien een goed idee een aparte dvd-rom aan te schaffen voor het rippen, 1tje van lite-on ofzo.
of staat dit daar los van, en is de media gewoon gaar?

Shadow

Je mag geen DVD’s van Videoland backuppen, dat weet je toch wel he? :cop:

Opzich vind ik dit een beetje vreemd… ik heb zelf al heel wat geript met mijn NEC1300a an ik heb er nog eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ook niet op bekraste schijfjes of slechte media…

Levert alleen DVDDrecrypter deze problemen, of hebben andere programma’s (bijvoorbeeld Smartripper, of Nero DVD speed) ook allerhande leesproblemen?

heb er net ff 1tje getest met nero dvd speed.

halverwege geeft ie een error

''FOUT! , no seek complete(030200)

dvd ziet er helemaal niet ernstig bekrast uit ofzo.
dus ik dacht mischien hebben die nec drives wat moeite met lezen ofzo .

:confused:

ik weet het verder ook niet

Vreemd…

Welke firmware gebruik je? Gaat schrijven wel probleemloos? Vormen CD media ook een probleem, of alleen DVD media?

ik gebruik de gehackte 105v8.

en deze dvds zijn overigens origineel geen kopien dus.
schrijven naar dvd-r gaat prima…

en wat cd media schrijven betreft, dat doe ik meestal met me liteon …dus dat weet ik niet, maar de paar cds die ik ermee gelezen heb gingen ook prima.

het rippen gaat mis, helemaal niet altijd hoor, maar ik krijg i/o errors op schijfjes die er helemaal niet ernstig beschadigt uitzien.

nog ff 2 andere met dvdspeed gedaan.(dat zijn dus 2 discs die fouten geven. het gebeurt niet random)

gaven alle 2 de fout

‘‘FOUT! read of scrambled sector without authentication(056f03)’’

bleek dus behoorlijk nuttig te zijn.

liteontje gekocht en geen error meer gezien , ook stukken sneller met rippen trouwens

Originally posted by The Shadow
‘‘FOUT! read of scrambled sector without authentication(056f03)’’

Dit is een bekende fout, die optreedt wanneer je een beveiligde schijf wilt rippen, zonder dat daar toestemming voor gegeven is.

Dit valt ook makkelijk op te lossen: speel even een paar seconden van de DVD af middels een DVD player (WinDVD, PowerDVD etc) en begin daarna het rippen. Werkt perfect :).

kreegem altijd halverwege pas ofzo, en hij speelt automatisch in powerdvd dus dat is het niet,
mjah liteontje heeft het allemaal gefixed :smiley: