Nu nog dual-boot?

vbimport

Ik heb een 4 weken geleden win2k er opgezet maar er nog geen dual-boot van gemaakt.

Ik heb 2 partities :

3 GB voor win2k
17 gb voor proggie’s

Kan ik nu nog een ander OS installeren. Ik heb Partition Magic 6.0 dus ik kan die vrije ruimte weghalen bij die partitie van 17 GB en een nieuwe maken van bijv. 6 gb, en daar dan win98 op installeren?

Of moet ik de hd formatteren, 3 partities, win98 installeren op disk 1, win 2k op disk 2 en de proggies op disk 3?

Met partition Magic hoef je niet opnieuw alles te installeren.
Als het goed is kan versie 6 wel onder windows 2000 geïnstalleerd worden.

PM 6 kan partities anders indelen en met Bootmagic (inclusief) kun je heel makkelijk naderhand nog dual boot maken, maar hoe deze met Windows XP omgaat durf ik niet te zeggen, maar zal wel niet zo’n probleem zijn verwacht ik.

Ik zal het eens proberen. Alvast bedankt voor je reply

Dus ik kan nog een derde partitite aanmaken en daar dan win98se op zetten. Met bootmagic een dual-boot van maken?

Ik wil dit doen i.v.m. office xp want het schijnt zo te zijn dat de crack niet met win2k werkt.

jepz klopt alleen wel ff opletten met installeren dat je wel naar de partie zet die je er voor gemaakt hebt en niet op de partie met win2k

Wie wil er nu in godsnaam 2x nen winblows op zijn pc ?
Crasht uwen pc nie genoeg toch ?

LOL :stuck_out_tongue:

Originally posted by eMiNeM
Ik wil dit doen i.v.m. office xp want het schijnt zo te zijn dat de crack niet met win2k werkt.

Is dat zo?!

Anderen hebben er geen probs mee las ik net weer. Werkt bij iemand anders op dit board weer wel met win2k.

Zal wel weer aan mij liggen:confused:

Maar dit zei Misha :

Originally posted by Misha

Dat laatste is dus absoluut niet waar.
Als je ff verder leest op dff, zie je dat het probleem niet zit in
tig x starten , maar in tig x keer opslaan van bestanden, waarna word weer om reg begint te zeuren.

Dat is volgens mij ook het probleem

enkele aandachtspunten :

1. Als je met PQMagic een nieuwe partitie aanmaakt moet je wel een primaire maken, alleen hiervan kan een M$ OS booten.

2. BootMagic kan alleen op een FAT / FAT32 partitie worden geinstalleerd.

3. Bootmagic 6.0 werkt (oa.) met DOS, Win9x, ME, 2000, NT4, OS/2, Linux én XP.

:slight_smile: Eric

Hoe kan ik met fdisk meer dan 2 partities aanmaken???

Ik kan er maar twee maken. Met PM duurt het overzetten van de data etc. redelijk lang en om 6 GB aan te maken is ie wel een tijdje mee bezig.

Alles moet er toch weer opnieuw op want ik heb denk ik een beetje veel lopen pielen met Office XP :frowning: Het werkt nog steeds niet… Snap het echt niet.

Maar kan iemand mij dus vertellen hoe ik met fdisk 3 of 4 partities kan maken ?

Met FDisk kun je geen meerdere primaire partities aanmaken. Als je een primaire en meerdere logische wilt maken moet je eerst de primaire maken (bv 2GB), dan een extended (de rest, 4 GB dus) en dan in de extended een of mer logische partities (1 x 4 GB of 2 x 2 GB bv.). Met PQMagic kun je WEL 2 primaire partities maken (bv 2 x 2GB). Dan nog een logische in een extended (2 GB). Met BootMagic kun je dan kiezen tussen de twee primaire (heten dan allebij C: waarbij slechts 1 per keer zichtbaar). Dit is ideaal om 2 operating systemen te installeren. Ze zien elkaar dan niet en kunnen dus bv. ook geen files overschrijven omdat ze allebij c:\winnt als windows directory hebben (als je NT, 2000 en/of XP gaat gebruiken). De logische (D:) kun je dan mooi gebruiken om gemeenschappelijke data (mp3’tjes, …) te delen.

suc6,

:slight_smile: Eric

[B]Dus ik kan nog een derde partitite aanmaken en daar dan win98se op zetten. Met bootmagic een dual-boot van maken?

[/B]

De rip van office XP werkt wel onder win2k hoor, dus de crack ook wel lijkt me, en anders pak je de rip van tl dvd 58 of cb dvd af he :slight_smile:

Ik moet dus wel Partition Magic gebruiken. Ik maak die schijf dan maar aan. Hoe groot moet ie zijn voor win98 + drivers + office 2000 / XP ?

4 GB Lijkt me wel genoeg toch ?

[B]Ik moet dus wel Partition Magic gebruiken. Ik maak die schijf dan maar aan. Hoe groot moet ie zijn voor win98 + drivers + office 2000 / XP ?

4 GB Lijkt me wel genoeg toch ? [/B]

Je hoeft niet persé met PM te werken hoor! Je kan natuurlijk ook ff een D: aanmaken van zeg 4Gb en hier dan je complete C: heenzetten! (door met Norton Ghost een image hier te dumpen)
En dan format je C: en installed daarna je andere OS op (ME/98).
Dan kopieer je die met NG gemaakte image van 2K naar een andere partitie dan D:. Je pakt de image daarna uit op D: en maakt vervolgens een nwe boot.ini aan op je C:.
Nu heb je een dualboot sysje met op C: je ME/98 en op D: je oude 2K!!
It’s a simple! :wink:

Originally posted by Wookie

Je kan natuurlijk ook ff een D: aanmaken van zeg 4Gb en hier dan je complete C: heenzetten!

Ik heb al een d: aangemaakt. Ik maak een e: aan, copieer d --> e
c–> d en op c een verse Winblows 98

Kan dat ook, ik bedoel, kom ik dan niet in de fout te zitten met het register etc. Zodat ie niet herkent dat er software geinstalleerd is. Want voorheen stond die op de d-schijf en staat dan dus op de e-schijf.

Kan vast wel alleen zit je naderhand wel met je snelkoppelingen ed! Nie zo zeer met je register maar je startmenu is nie veel meer lijkt me! :wink:
Ik raad je ook eerder aan om gewoon ff alles opnieuw te installen! Maar als je het toch wilt proberen moet je wel opletten dat je natuurlijk nie gewoon in Windows kan kopieren maar je kan beter met Ghost een image maken die je daarna terug zet! (heb je zekerste weten alle files)
Mocht je er nou nie uit komen horen we het wel!

Let btw ook op, dat als je opnieuw gaat installen dat je het dan gelijk goed doet door EERST 98/me erop te zetten en DAARNA pas 2K!! Dan maakt 2K automatisch al een bootmenu aan voor je!!
Good luck 2 U! :wink: