Ntfs

vbimport

ik heb mijn 10 gig gepartitioneerd en nu heb ik dus 1 partitie van 7.29 gig en 1 van 2.23.
de 1e (C:) heeft een NTFS bestandsysteem en de andere(D:) een fat32.
op station heb ik win2k geinstalleerd en tijdens de setup heb ik gekozen voor de optie 'formateren naar ntfs'.
nou heb ik binnenkort een lan-party en nu is mijn vraag kan iemand met een fat32 systeem mijn (c:) zien.
zo niet hoe kan ik dan van mijn NTFS partitie weer fat32 partitie maken.

Robert.

iemand met fat-32 kan inderdaad jou ntfs partitie niet zien. (behalve als ze win2k of winxp erop hebben staan geloof ik)

Om dit op de lossen is volgens mij de enige mogelijkheid om de hele zooi weer te departioneren en dan opnieuw beginnen en dan dus geen ntfs partities an te maken.

maar is het niet mogelijk om met een win98 boot flop op te starten en daar vanaf Fdisk te starten en de NTFS partitie te verwijderen

Euhhh iemand met een Win9x computer kan prima NTFS partities over het netwerk zien. Je OS (in jouw geval win2k) verzorgt de koppeling tussen het delen van bestanden via TCP/IP en je bestandssysteem!

Originally posted by robertfolkers
maar is het niet mogelijk om met een win98 boot flop op te starten en daar vanaf Fdisk te starten en de NTFS partitie te verwijderen

Nee dat zal niet lukken. Om wel je partitie te verwijderen doe dan ff die BootCD van 2000 erin en kies dan voor verwijderen partitie. Zo kan je wel je NTFS partitie verwijderen. Of je gebruikt 3rd part utilities.

Originally posted by King Dingeling
[B]

Nee dat zal niet lukken. Om wel je partitie te verwijderen doe dan ff die BootCD van 2000 erin en kies dan voor verwijderen partitie. Zo kan je wel je NTFS partitie verwijderen. Of je gebruikt 3rd part utilities. [/B]

Ik weet niet hoe je heirbij komt hoor, maar als je met de windows 98 bootflop opstart en je gebruikt Fdisk, zie je idd geen NTFS partities. Dat wil niet zeggen dat je totaal geen partities ziet. Je kan ze daarom ook gewoon verwijderen en opnieuw indelen. Je bent waarschijnlijk in de war tussen het benaderen van en het verwijderen van NTFS partities

In FDISK heb je inderdaad de optie een “niet dos partitie” te verwijderen. Ook NTFS partities kun je hiermee verwijderen!

Originally posted by Dee-ehn
Euhhh iemand met een Win9x computer kan prima NTFS partities over het netwerk zien. Je OS (in jouw geval win2k) verzorgt de koppeling tussen het delen van bestanden via TCP/IP en je bestandssysteem!

beter gezegd verzorgt het client programma en het protocol dat.

Ik kan bijvoorbeeld ook een stukje schijf zien op een Novell of een Apache server.

Originally posted by Massive
[B]

Ik weet niet hoe je heirbij komt hoor, maar als je met de windows 98 bootflop opstart en je gebruikt Fdisk, zie je idd geen NTFS partities. Dat wil niet zeggen dat je totaal geen partities ziet. Je kan ze daarom ook gewoon verwijderen en opnieuw indelen. Je bent waarschijnlijk in de war tussen het benaderen van en het verwijderen van NTFS partities [/B]

Nou dan heb ik een mooie opdracht voor je. Ga jij maar eens met fdisk(win95, win 98) een harddisk met twee NTFS partities verwijderen. :stuck_out_tongue:

Je kan een NTFS partitie niet verwijderen als ie als een extended dos partitie aangeeft. Wat ik heerme wil zeggen is. Je hebt twee partities een C: en een D: Deze zijn beiden NTFS. Partitie C kan je verwijderen met Fdisk maar partitie D: niet. Dat komt dat Fdisk deze zal zien als een extended DOS met een logical drive. Deze logical drive is niet te verwijderen met Fdisk. Dus zal de tool fdisk niet lukken. Hier zijn andere tools voor bijv: xfdisk:bigsmile:

Nou dan heb ik een mooie opdracht voor je. Ga jij maar eens met fdisk(win95, win 98) een harddisk met twee NTFS partities verwijderen.

Dan heb je niet goed gelezen want ik heb maar 1 NTFS partitie.

[B]

Dan heb je niet goed gelezen want ik heb maar 1 NTFS partitie. [/B]

Dat weet ik maar we hadden het ook ff over het verwijderen van NTFS partities met FDISK. Maar sorry dat was ff OFF-TOPIC;)

Maar was je tweede partitie NTFS en de eerste FAT 32 dan had je met FDISK niet je NTFS partitie kunnen verwijderen trouwens.:stuck_out_tongue:

[B]zo niet hoe kan ik dan van mijn NTFS partitie weer fat32 partitie maken.

Robert. [/B]

Door bijv Partition Magic te gerbuiken. Deze kan je NTFS partitie converteren naar FAT32 met behoud van je bestanden.