Ntfs probleem + bios

vbimport

ik wil mijn ntfs schijf van 40gb omzetten naar fat32 terug, ik heb da geprobeert onder de pompt omgeving in xp met dit command "format f: /fs:fat32" hij doet alles goed, ontkoppeld die schijf enzo maar op het einde zegt hij dat de schijf te groot is voor fat32 (hij was nogtans zo gekocht).

en daarna zou hij in een pentium 75 moeten komen, maar die herkent hij denk ik niet, waar kan ik die bios vinden?

Originally posted by tomclaes
[B]ik wil mijn ntfs schijf van 40gb omzetten naar fat32 terug, ik heb da geprobeert onder de pompt omgeving in xp met dit command “format f: /fs:fat32” hij doet alles goed, ontkoppeld die schijf enzo maar op het einde zegt hij dat de schijf te groot is voor fat32 (hij was nogtans zo gekocht).

en daarna zou hij in een pentium 75 moeten komen, maar die herkent hij denk ik niet, waar kan ik die bios vinden? [/B]

Omdat FAT32 maar partities ondersteund tot 32 GB!:frowning:

BIOS van wat? Van je Moederbord? Kijk in het boekje van je Moederbord.

hoe kan da, die schijf was fat32 toen ik heb kochte, en ik heb een tijdje terug op de zaak nog een schijf van 60gb ongezet van nfts naar fat32.

en van die bios, waar ik upgrate kan halen zodat da moederbord grote schijven herkent

Originally posted by tomclaes
[B]hoe kan da, die schijf was fat32 toen ik heb kochte, en ik heb een tijdje terug op de zaak nog een schijf van 60gb ongezet van nfts naar fat32.

en van die bios, waar ik upgrate kan halen zodat da moederbord grote schijven herkent [/B]

Hmmz… vreemd. :confused:
Fat32 ondersteund wel schijven groter dan 32 GB maar alleen de partitie mag niet groter zijn dan 32 GB. Dus hij mag wel meerdere partities van 32 GB hebben. Dan snap ik ff niet dat je een partitite van 60 GB omgezet hebt gekregen naar FAT32.:confused: Is die schijf van 40 GB vol? Hoeveel ruimte hebbie over?

Als je toch onder Windows XP werkt. Waarom regel je het niet met Schijfbeheer??? Kan je gelijk partities indelen en formateer je alles onder FAT32.:slight_smile:

ik werk wel onder xp ja, die schijfbeheer ga ik straks een proberen, ma die schijf meot terug fat32 worden nu omdat die in een pentium75 met win95 van mijn tante al slave komt te zitten, die schijf is volledig leeg (ik heb ook nog nooit problemen gehad met partities te maken die groter zijn dan 32gb hoor)

Zie deze link

King heeft gelijk met betrekking tot het feit dat Windows XP (Pro) maar maximaal 32 GB FAT-32 partities kan formatteren.

Ik zal even punt 3 uit het document quoten :

In theory, FAT32 volumes can be about 8 terabytes; however, the maximum FAT32 volume size that Windows XP Professional can format is 32 GB. Therefore, you must use NTFS to format volumes larger than 32 GB. However, Windows XP Professional can read and write to larger FAT32 volumes formatted by other operating systems

Heb je dus je FAT32 partitie gemaakt met een andere tool dat de tools standaard bij Windows XP Pro , dan kan ie die toch lezen en schrijven.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn 2 x 40 GB en 1 x 80 IDE harddisken elk maar 1 partitie staan tot hun maximum (dus 2 x 40 GB partitie FAT32 en 1 x 80 GB FAT32 partitie). Die heb ik door Ghost laten maken.

Zie hier een voorbeeld van mijn harddisk configuratie (130 kb jpeg)

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Zie deze link

King heeft gelijk met betrekking tot het feit dat Windows XP (Pro) maar maximaal 32 GB FAT-32 partities kan formatteren.

Ik zal even punt 3 uit het document quoten :

Heb je dus je FAT32 partitie gemaakt met een andere tool dat de tools standaard bij Windows XP Pro , dan kan ie die toch lezen en schrijven.
…BLABLALBA [/B]
:wink:

Idd Belvedere daar hebbie gelijk in. Ik heb ooit met het terug ghosten ook partities van 60 Gb en 40 GB gehad in ME (FAT32)

BTW waarom hebbie in XP alles in FAT32???

Originally posted by King Dingeling
[B]:wink:

Idd Belvedere daar hebbie gelijk in. Ik heb ooit met het terug ghosten ook partities van 60 Gb en 40 GB gehad in ME (FAT32)

BTW waarom hebbie in XP alles in FAT32??? [/B]

Omdat het van een 98SE upgrade ging , in principe kunnen ze inderdaad een keertje naar NTFS maar dan moet ik meer moeite doen om het toegankelijk te maken met een bootflop(als xp crasht)

plus zit 1 40gb in een removable bracket ivm uitwisselingen :slight_smile:

[B]

Omdat het van een 98SE upgrade ging , in principe kunnen ze inderdaad een keertje naar NTFS maar dan moet ik meer moeite doen om het toegankelijk te maken met een bootflop(als xp crasht)

plus zit 1 40gb in een removable bracket ivm uitwisselingen :slight_smile: [/B]

Hallo hallo…daar hebben we ERDCommander voor!

Originally posted by King Dingeling
[B]

Hallo hallo…daar hebben we ERDCommander voor! [/B]

true , maar die is iets prijziger dan een bootflop :). 't kan ook wel met bepaalde linux tools… mogelijkheden zat. Verder denk ik niet dat NTFS nou zoveel voordelen meer biedt.

[B]

true , maar die is iets prijziger dan een bootflop :). 't kan ook wel met bepaalde linux tools… mogelijkheden zat. Verder denk ik niet dat NTFS nou zoveel voordelen meer biedt. [/B]

Hmmz…
Security?
Binnekort GROTE harde schijven (WHAHAaaaaa)
Minder last van Defragmentatie
Files kunnen groter zijn dan 4Gb (Denk aan Movie editting is voor mij heel belangrijk)!!!
Maar dit wist jij ook allemaal Belvedere;)

Over de kosten…dat zal wel ff meevallen. Ik heb een handige utility CD voor je. (Bootable CD)
Hier gelijk een rechtstreekse link om hem in Edonkey te importen.
:wink: