[NTFS > Fat32 in dos]

Oorzaak: Mijn zusjes pc had problemen

Ik dacht dat kan ik wel repareren maar nu zit ik vast:

De computer is totaal geformateerd (ook geen besturingssysteem meer) maar de schijven zijn NTFS en ik moet ze formateren naar FAT32 anders doet de ME-installatie het niet, hebben jullie een idee hoe ik kan formateren van NTFS naar FAT32 met alleen MS-DOS (ik start die op met de ME-opstart disk)

Alvast bedankt voor jullie aandacht :clap:

Je kunt geen NTFS partitie converteren naar FAT 32. (Andersom trouwens wel). Je zult dus alle partities van de harddisk moeten verwijderen. Alle informatie gaat hierbij verloren.

1: Start the PC op met de bootcd of bootdiskette van ME
2a: Druk zo snel mogelijk op F8 tijdens het booten; de automatische opstartbestanden (config.sys en autoexec.bat) worden dan genegeerd en je krijgt een dos prompt
2b: Indien 2a niet werkt, druk dan op F3 tijdens de installatie van ME en breek deze af
3: in de dos prompt tik je in FDISK
3b: indien deze niet opstart toch even de setup laten lopen. Ik weet niet zeker of fdisk.exe los op de bootdisk staat of gecomprimeerd in het grote .CAB bestand.
4: volg in fdisk de instructies om alle partities te verwijderen
5: maak nieuw fat 32 partitie aan en sluit fdisk af.
6: herstart pc met windows me installatie diskette of cd

Ik heb met fdisk nieuwe partities gemaakt, als ik dan ME installatie run van de cd zegt hij dat het niet kan

Ik start de pc op met de ME-opstart diskette kies optie 2 dus met cd-rom ondersteuning

doe de product recovery cd erin met installatie van ME

f:setup.exe

hij gaat beginnen en scannen voor een routine controle

Een ogenblik. Setup word geinitialiseerd.
Bezig met register Scannen
Windows setup vereist 15728640 bytes Schijfruimte op station C:

F:/>

Hierna gebeurt er niks meer

kun je ook gewoon opstarten met de opstartdiskette zonder dat setup gestart wordt?
(is vast wel een optie)
dan krijg je waarschijnlijk meteen een dosprompt en daar type je dan fdisk
dat ziet er dus zo uit: d:\fdisk

Ik heb al met Fdisk nieuwe partities gemaakt maar nu doet de ME - installatie gek hij blijft hangen bij dat register scannen

hoorde die me recoverydisk bij die pc of komt hij van een andere pc af. Als hij oorspronkelijjk bij een andere pc hoorde zal het niet werken.

Hai,

Bij Madboothebben ze verschillende tools en opstartdiskettes die je misschien een heel eind op weg kunnen helpen.

mzzl Dúnedain

De opstartdiskette hoor bij de betreffende computer

Ik zal ff kijken bij madboot

Jongens (meisjes) echt super,

het is nu uiteindelijk gelukt na meer dan een maand gekloot en forums afzoeken naar oplossingen…

ECHT BEDANKT :bow: :bow: