NTFS-encryptie en perssonlijke mappen

:eek: Wie kan mij vertellen hoe ik op een NTFS-partitie persoonlijke mappen kan maken. Ik gebruik XP-professional nederlandstalig. In eigenschappen van een map kan ik bij delen geen persoonlijke map maken aanvinken. Ik gebruik op mijn computer FAT 32 en NTFS door elkaar, en ik had de gedachte dat in een NTFS-partitie dit zou moeten kunnen. En hoe kan ik een NTFS-partitie versleutelen met een encrypted bestandssysteem.

Mgompie

Je maakt een paar persoonlijke mappen aan op de NTFS partitie. Dan ga je naar eigenschappen van deze map. Selecteer het derde tabblad Beveiliging. Daar selecteer je de personen die gebruik mogen maken van die mappen. Als je rechten uitdeeld kan dit alleen als je inlogt met het administrator account (Of als jij ook administrator rechten hebt kan dit ook). Dan kan je in het eerste Tabblad bij Algemeen ff drukken op Geavanceerd en selekteer daarzo “Inhoud coderen om gegevens te beveiligen”

Zo klaar is Klara :wink:

Ik heb het gevonden, bedankt.:cool:

Kan je ook instellen dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden als een bepaalde map benaderd wordt?!

Originally posted by Wookie
Kan je ook instellen dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden als een bepaalde map benaderd wordt?!
Wees eens specifiek. Bedoel je vanaf een andere computer naar de persoonlijke mappen of op het werkstation inlogt met die persoonlijke mappen?

gewoon een dir op je schijf (lokaal); dat je dan pass moet invoeren om te openen.

Als je dus die persoonlijke mappen hebt en je logt in onder je eigen naam dan zie je natuurlijk je eigen mappen. Dus hoef je geen userid en passw meer in te voeren. Maar wil je een andere map benaderen die niet voor jou bestemd is dan moet je een userid en Passw die voor die map nodig is. Het is geen windows 98, ME die je gewoon met een passwoord rechten kan geven.