NTFS (directory hidden maken)

vbimport

kep ut id dat het mij niet zo 1,2,3 gaat lukken, inmiddels heb ik partitie E geconverteerd naar NTFS de rest is FAT32, maar nog steeds blijft me hokje grijs (zie afb.) is ut nodig om de opstart partitie OOK NTFS te maken, of zie ik apen vliegen?

dit alles onder Windows XP Pro

Volgens mij moet het OS ook op een NTFS staan om dir’s te kunnen beveiligen!

meen je dat nou ? uhm, nou dan maar geen ntfs, wil wel blijven ghosten :slight_smile:

bedankt iig :slight_smile:

Nee hoeft helemaal niet. Tis soms wel handiger om je opstart Fat te houden, want dan kan je erbij met een gewone opstart disk.
Een drive waar ntfs opstaat kan je hidden maken voor andere om een driveletter en daarachter $ teken te zetten.

Greetz

Originally posted by SoulShower
meen je dat nou ?

Ik weet het nie zeker hoor! Daarom: Volgens mij… :wink:

ik heb de vorige keer op de anderen machine al ut 1 en ander geprobeerd, en liep toen helemaal stuk toen ik een NTFS part. naar FAT32 moest maken, ik denk dus dat ik maar even wacht totdat er wat progies zijn waarbij dat wat vlotter verloopt.

bedankt voor de tips

kijk een op deze site is een goed lock progie kan je van alles mee op slot zetten http://www.tropsoft.com/pcsecurity/scrshots.htm

bedankt Simply, ut ziet er veelbelovend uit, alleen lukt ut me niet om via de Context Menu een folder te “locken” krijg de melding : “Lock Failed” jammer dat er niets verder staat aangegeven

misschien dat je me verder kan helpie?

PS onder “view” is folder/drive lock “grijs”…