Nou kreeg'k het erg warm ondanks de sneeuw [geknoei in het BIOS]

Dit moet ik toch ff kwijt;

Aangezien die 800Mhz FSB P4’s aardig te overclocken zijn, dacht ik daar ook eens wat mee te proberen.
Overclocken met RDRAM-chipsets was altijd heel eenvoudig en succesvol geweest, dus dacht ik dat het met DDR enzo ook wel zou lukken. Niet dus…

De FSB stelde ik eerst in op 240 ipv 200 (je moet iets proberen hé). De memory-divider op 2, dus m’n DDR zou dan op 480Mhz draaien. Dit lukte niet (wat ik ergens wel verwachtte), dus wou’k eens met 235 proberen. Dit ging wel en 'k geraakte in m’n windows. Die gaf aan dat’k een 1,4Ghz CPU had ipv een stuk in de 3Ghz. Nog eens in’t bios wat geknoeid en toen was het gedaan. Geen beeld, maar hij gaf nog wel z’n normale piepjes. Dus dacht ik dat het de videokaart was die’k te ver overclockt had (AGP-bus). Die vervangen en hoopvol opnieuw gestart: niks. Wat werd het ineens warm ;).
Toch maar eens de handleiding gezocht om te zien waar de cmos-jumper zat. Die bleek er niet op te zitten, dus moestek da batterij eruithalen en ff kortsluiten op mobo. Veel hoop had ik niet meer, aangezien ik ervanuitging dat ofwel m’n AGP-bus, m’n memory of chipset gaar was. Maar hij deed het weer! :slight_smile:

Dus ga ik eerst maar eens wat reviews en settings opzoeken voor dat mobo alvorens nog zoiets te proberen :wink:

/me slaps Wannez

Niet dat ik ook maar iets snap van het bovenstaande maar:

Daarom zou je dus beter een beetje leren ipv aan pc’s te prullen!

;);):wink:

van prullen kan je leren, ja echt :stuck_out_tongue:

ikke ooit een leuk vonkje gezien toen ik me cpu er verkeerd in had gestopt, Dyme (goeie zaak, helaas pinda’s in dipsaus) heeft de pc toch nog kunnen ‘repareren’ zonder kosten daarvoor in rekening te brengen.

toch nog een warme kerst :wink:

add, misschien leuke topic, wat heb je allemaal ‘verprutst in je pc’

yup prutsen is meestal leerzaam, zelf met vrouwen :wink: