Not enough memory?

nee, kan niet in de schermen van het configuratiescherm komen. lukt op geen enkele mogelijkheid.

iemand een manier om dit probleem op te lossen?

Ik neem dat het dan ook niet in Safe-Mode gaat???

kan het proberen.

nee werkt ook niet. iemand een ander idee??

Je kan de control panel-tools ook manueel oproepen via de command prompt in Windows 95/98/Me/NT4.
Daartoe open je een dos-box en ga je in je windows directory staan (belangrijk). Vervolgens typ je
“control sysdm.cpl” (zonder de aanhalingstekens) om in het System-controlepaneel te komen

Als het echt een probleem is met je swapfile kan je altijd in DOS-mode opstarten, en het bestand “win386.swp” wissen in je windows-directory. Als je dan windows opnieuw opstart, zal dit bestand opnieuw aangemaakt worden.
Het is ook mogelijk dat je “rundll32.exe” beschadigd is. Dan moet je dit opnieuw installeren door het uit één van de CAB-files op de installatie-CD te halen.

Kan je eventueel eens de precieze foutmelding geven en de windows-versie die je gebruikt? Dat kan misschien van pas komen

Originally posted by Hell’s Creation
[B]Als het echt een probleem is met je swapfile kan je altijd in DOS-mode opstarten, en het bestand “win386.swp” wissen in je windows-directory. Als je dan windows opnieuw opstart, zal dit bestand opnieuw aangemaakt worden.
Het is ook mogelijk dat je “rundll32.exe” beschadigd is. Dan moet je dit opnieuw installeren door het uit één van de CAB-files op de installatie-CD te halen.

Kan je eventueel eens de precieze foutmelding geven en de windows-versie die je gebruikt? Dat kan misschien van pas komen [/B]

Ja, welke versie gebruik je?!
In win9x heet je swapfile idd win386.swp, gebruik je 2K dan heet ie pagefile.sys. Als deze file nie gevonden wordt bij booten dan maakt Win em auto aan! :slight_smile:

ok ik zal het proberen

alvast beedankt maar weer

Maar eh… wat voor OS gebruik je nou?!

het is windows 98. Ik kan de versie niet zien omdat hij dat geheugen probleem heeft. Best wel irri.

iemand idee? via dos gaat het ook niet !

Damn!!!
Nog steeds dit probleem?! Installeer het zaakje toch eens opnieuw man!!! :slight_smile:

Kan dat nu wel doen, omdat de site, die op de oude pc stond met alle lay-outs etc., eerst niet over kon zetten, maar nu nieuw programma, dus …

Ow ja, heb maar meteen een nieuwe gekocht,

PIII 1000 :cool:
768 MB geheugen :cool:
60 Gb 7200 rpm :cool:
V7100 32 MB DDR :mad::smiley:

moet wel lukken toch met deze rappe config?! :slight_smile: :-

Dat moet wel ja! Maar die andere pc moet toch ook goed komen!? :wink: Of geef je dat gelijk helemaal op?!

format c:/s

of ken jij nog een programma om het geheugen te clearen?

Ik probeer de swapfile te deleten, en rundll32.exe er op nieuw op te zetten.

Als je die gegevens op je HD toch nie meer nodig hebt zou ik gewoon ff clean installen; dus alles formateren en opnieuw installen! :slight_smile:

welke versie van windows zal ik er dan op zetten?

heb 98, 98se, me, 2000 pro?!

Dat hangt er natuurlijk vanaf van wat je wilt doen! Ikzelf draai 2K maar speel dan ook nooit tot weinig spelletjes! 2K is stabieler dan een Win9x/ME maar is dan ook nie voor games gebouwd!!
Je kan natuurlijk ook een dualbootsys bouwen met 2K & ME!! Of als ME bij jou nie wil draaien dan vervang je het voor 98SE!!
Tis maar net wat je wilt! :wink:

Als je de fout nog niet lang hebt kan je proberen terug te gaan naar de situatie voordien. Daarvoor start je in pure dos modus en je tikt aan de prompt
scanreg/ restore
Je krijgt dan een aantal backups van je register te zien die je kan terugplaatsen. Er staat een datum bij. Programma’s die je na die datum hebt geïnstalleerd werken niet meer.