Not enough memory?

vbimport

op een andere pc, Intel PIII 600 29 Gb, 128 MB,

geeft ie steeds bij het opstarten aan dat er te weinig geheugen vrij is om rundll32.exe op te starten. Ik wil mijn swap-file wel groter maken en op de andere partitie, beide 10 GB, aanmaken, maar ik kan dat configuratiescherm niet in.

iemand een .dll fix ofzo?
klinkt iemand dit bekend in de oren.

er starten niet eens zoveel proggies op, Toetsenbord, virusscanner …

voor de rest geen bullshit. Kan iemand mij helpen???

mzzl
eMiNeM

Euh dit hoeft niet 123 met geheugenproblemen te maken hebben…
Zo’n foutmelding wordt vaak weergegeven als het bestand dat je wilt opstarten gaar is (bad sector op je hdd, bestand kapot, bestand besmet met virus) of in een erger geval: dat je winblows gaar is…

Probeer eens Winblows erover heen te installeren (dan blijven verder al je instellingen e.d. bewaard)…

Grtz en suc6!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Euh dit hoeft niet 123 met geheugenproblemen te maken hebben…
Zo’n foutmelding wordt vaak weergegeven als het bestand dat je wilt opstarten gaar is (bad sector op je hdd, bestand kapot, bestand besmet met virus) of in een erger geval: dat je winblows gaar is…

Probeer eens Winblows erover heen te installeren (dan blijven verder al je instellingen e.d. bewaard)…

Grtz en suc6! [/B]

Probeer eens :DWindows:D erover heen te installeren.

das al het eerste wat je moet deleten dat hele virus scan gedoe… 1 groot circus kost alleen maar tijd bij het opstarten. :frowning:

dat helpt ook niet. Ik kan windows er niet overheen zetten want dat accepteert ie niet. Hij geeft een bepaalde fout.

Nu zul je zeggen, dan brand je alles op een cd qua belangrijke data, en dan formatteren, maar dat kan helaas niet. Er staat een programma op om de website etc. bij te werken en die gegevens kun je niet exporteren om de een of andere vage reden.

Als je dan de hele map kopiert naar een andere pc, helpt ook niet. Installeren en de .ini file veranderen helpt ook niet.

Het gaat hier om het programma : Easy Shop Maker Pro van Errel. http://www.errel.nl Op zich wel aardig maar ik zoek een ander goed programma om een webwinkel mee te laten draaien omdat je dit niet naar een andere pc kunt overzetten. Das best wel lastig.

Iemand een tip voor een goede webwinkel programma? laat het me effe weten.

Originally posted by eMiNeM
Ik wil mijn swap-file wel groter maken en op de andere partitie, beide 10 GB, aanmaken, maar ik kan dat configuratiescherm niet in.

Rechtermuis op Deze Computer/eigenschappen en je bent in dat menu! :wink:

ik zal het proberen, maar volgens mij doet ie dat ook niet. ik laat het wel even weten of dit werkt.

Wookie, heb je dit probleem ook zelf gehad?

Niet dat ik het config nie in kon maar wel altijd zelf me virtuele geheugen beheerd! :stuck_out_tongue:

Voor klachten over Windows kun je altijd melen naar: BillGates@Microsoft.com!! :stuck_out_tongue:

He wookie nog een keertje

hoe groot moet die swap-file dan volgens jou zijn, wil ie lekker werken. ik maak hem wel aan op die d-schijf. toch genoeg ruimte.

mzzl

eMiNeM

ik kreeg dat in winME steeds
ik had toen AVP en Black ICE en Zone Alarm

ben toen overgeschakeld op Alles van Norton/Symantec
en…

probleem weg … :slight_smile:

Jij kreeg een foutmelding bij het op nieuw er knallen van Winblows he.

Dan moet je gewoon booten in DOS (Ja je leest het goed DOS) naar dir windows gaan en daar intikken del win.com.

Dan daarna gewoon opstarten van opstart disk of windows cd en dan setup uitvoeren dan doet ie ut wel

maar ben ik dan niet al mijn settings kwijt?

want ik kan het niet uitproberen of het goed gaat, want het moet in ene keer goed gaan anders…

weet je zeker dat deze methode werkt spooky?

Ik houd met SWAP file altijd op 2x de hoeveelheid RAM die ik aanboord heb! Dus in mijn geval 512mb (min+max) omdat ik 256mb RAM heb!
Geloof dat je wel groter kan doen maar 2,5x RAM is max; anders heeft het geen zin meer! (Doe maar gewoon 2x; is beter! :cool: )

Originally posted by eMiNeM
[B]maar ben ik dan niet al mijn settings kwijt?

want ik kan het niet uitproberen of het goed gaat, want het moet in ene keer goed gaan anders…

weet je zeker dat deze methode werkt spooky? [/B]

Back die file dan eerst maar ff up! Als het dan nie werkt dan zet je em daarna gewoon terug! :stuck_out_tongue: Als je tenminste onthouden hebt in welke map ie staat!
(WinME: C:\windows)
(Win2K: C:\winnt\system32)

ga naar je configuratiescherm en dan naar systeem.Druk op het laatste schermpje rechts.Daar vind je virtueel geheugen .Zet dit een op 1024.Weet niet of dit helpt maar proberen kost niets.

Originally posted by donfrabrizio2
ga naar je configuratiescherm en dan naar systeem.Druk op het laatste schermpje rechts.Daar vind je virtueel geheugen .Zet dit een op 1024.Weet niet of dit helpt maar proberen kost niets.

Wat proberen kost niks?! 1024mb vindt ik aardig wat kosten!!!
Das toch 512mb meer dan mijn oplossing!
Enimen: zet em maar op 256 in jou geval! Aangezien jij 128mb RAM hebt moet dat voldoende zijn! Zo nie; zet em dan op 320! Als je em nog hoger zet is dit zinloos! :stuck_out_tongue:

Originally posted by donfrabrizio2

als je naar mijn 1e post had gekeken dan had je gezien dat ik het configuratiesysteem niet in kon komen !!!

ik zal het effe testen. 256 MB instellen ok

alvast allemaal weer bedankt

En en?! :wink:

het helpt niet, kan niet in een van deze schermen komen. Heb alles al geprobeerd, maar het lukt niet echt.

Is er een proggie om je gehuegen leeg te maken als je windows daait?

ik hoor het wel

opgelost?