Norton Personal Firewall verwijderen, hoe?

vbimport

Kennissen bij mij uit de buurt hebben een pc’tje met win98se waar , ik geloof, een pakket van Norton Internet Security op draait. Als ik me niet vergis 2002. Met opstarten krijgt de personal firewall een rood kruisje bij z’n icoon en staat in taakbeheer (ctrl+alt+del) een “reageert niet” achter IAMAPP.EXE

Ik heb een poging gedaan om de firewall te verwijderen, maar halverwegen stuit deze op een fout, waardoor dit niet mogelijk is. Deze kennissen hebben er wat moeite mee als ik de handel formateer en er even wat schoons opzet, dus is mijn vraag of iemand mij een tip kan geven, hoe dit op te lossen.

Hoi
heb zoiets ook wel eens gehad met Norton , gewoon opnieuw installleren
en dan kan je em wel verwijderen

er is waarschijnlijk een ddl bestandje overschreven of verwijderd

Mzzl
Bas

Opnieuw installeren had ik al geprobeerd. Loopt ie op vast, omdat een “andere aplicatie” al gebruik maakt van een bepaald bestand.

Maar de beste mensen zijn overstag. Een extra geheugenplankje erbij en hij is uitermate geschikt voor XP.

Bedankt iig

Tja het is weliswaar een beetje laat, maar toch nog een antwoord van me :).

Download eerst “StartupCPL” (link) en zorg dat er niets meer van Norton geladen wordt.

Is dat eenmaal gelukt, dan kun je de uninstall procedure proberen aan te roepen. Werkt dat niet, gebruik dan een register cleaner, zoals bijvoorbeeld JV16 powertools (link) om handmatig alles (indien niet mogelijk, zo veel als je kunt) van Norton te verwijderen. Daarna kun je een nieuwe installatie proberen!