Norton GHOST vraagje

vbimport

:confused:

vraagje aan iedereen die met het programma werkt:

hoe kan ik mijn volledige harde schijf op CD zetten, als ImageFile in Norton Ghost?

ik heb een harde schijf van 20 Gig, verdeeld in 2 partities.
wanneer ik een image file tracht te maken (eerst op schijf en nadien op CD overzetten) meld Ghost me dat zoiets niet kan.
m.a.w, ik moet die image ergens neerzetten om later te branden op CD, maar hoe???

Ik wil die image niet eerst op de 2de partitie neerpleuren en dan nadien die 2de partitie ook nog eens als image op de eerste moeten zetten zodat ik ze alletwee kan overzetten naar CD.

veel werk én het lijkt me een absurde werkwijze.

ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd en alles lukte tot wanneer er een plaats en naam voor de image werd gevraagd.

wat heb ik aan Norton Ghost als ik er niet wijs uit geraak?

Be gentle for a newbie please :wink:

Als je met GHOST2001 werkt, kun je rechtstreeks branden op cd of rewritable (mits je brander wordt ondersteund). Ghost geeft dan zelf aan wanneer je cd vol is en je een lege in je brander moet stoppen.

Eventueel kun je zelfs een cd maken waarmee je je computer kunt opstarten (mits je computer dit ondersteund).

Ik heb zelf een plextor 12-10 brander (scsi) en het werkt perfect.

Ik wist niet dat je met v2001 dus ook een CD kon bakken maar laten we dat dan maar ff vergeten.
Heb zelf tot nu toe met een oudere versie gewerkt en dus zo gedaan op de manier die jij absurt vind. Dus eerst van C: een image gemaakt die op D: neergezet werd en die daarna op een CD gebakken! Met versie 5.5 van Nero kun je zo’n CD dan gemakkelijk bootable maken!

Als je evt versie 2001 van Ghost wilt moet je me ff melen zodat ik je die dan ff kan opsturen!