Norton firewall

vbimport

Hi ,

Ik wilde eens even vragen hoe je de firewall van norton moest instellen voor het gebruikt van serv-U. Bij het scannen naar software die gebruik kan maken van het net was deze er niet bij !
Ik hem hem dan maar zelf bijgevoegd en volgens de instelling zou die moeten werken maar ik geraak zelf niet op de sever, dus waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd .Maar da vraag is natuurlijk wat ? Is er iemand die mij waardevolle tips kan geven ?
Ik gebruik windows xp en norton firewall versie 2002.

de eerste keer dat je het wilt gebruiken zal Norton zelf vragen wat deze ermee mag doen (moet je wel learning mode aanzetten).

Je kunt dan een rule maken waarin je aangeeft dat ieder programma, van ieder domein toegang mag krijgen tot serv-u op een bepaalde poort… (kan natuurlijk ook handmatig)

Maar zoals ik al zij bij het scannen naar internet software vind hij mijn ftp server software niet . Ik gebruik Serv-U ! Dus als hij het niet vind dan kan hij er ook niets over vragen , nietwaar !

Als je weet welk ( hoe het programma heet ) kun je het volgende proberen :

Klik 2* met de muis op Norton IS rechts onderaan in de taakbalk naast het klokje.

Kies PERSONAL FIREWAL -> INTERNET ACCESS CONTROL -> ADD en zoek dat programma ( Serv-u ) op om het toe te voegen aan de INTERNET ACCESS CONTROL groep.

Daarna kun je met CONFIGURE het gebruiks recht instellen.

Succ6

Ik heb norton er alweer afgesweten . Telkens ik gebruik maakte van het www kreeg ik niet alle afbeeldingen te zien . Wanneer ik norton afzette was het probleem verholpen ! Eenig gedacht hoe dit zou kunnen ?

Originally posted by Snif
Ik heb norton er alweer afgesweten . Telkens ik gebruik maakte van het www kreeg ik niet alle afbeeldingen te zien . Wanneer ik norton afzette was het probleem verholpen ! Eenig gedacht hoe dit zou kunnen ?

houdt ie zeker alle poorten dicht behalve 80 en 21

Had bij Norton voor MSIE automatische configuratie gedaan…bij alle andere programma’s heel specifiek per poort geconfigureerd.

Je moet ook niet alles te dicht willen zetten…ftp gebruikt bijvoorbeeld ook vaak poort 20 voor het ontvangen van data, zonder dat je daar erg in hebt. MSIE gebruikt 443 voor https (beveiligde transacties) en sommige sites hebben verder nog aparte poorten…

============
Computers don’t make errors, humans do.

ik zal nog eens een poging doen dan hè !
Maar kan er iemand mij eens een goede site bezorgen waar ik meer kan van leren wat betrefd firewalls ?

Oke , het resultaat is het volgende , ik kreeg geen goede werking van de firewalls ( norton en de firewall van windows xp ) Met zonealarm was er geen probleem om een server te draaien achter een firewall dus mijn ondervinding is dat zonelabs de beste software heeft kwa firewall .
Ik gebruik zonealarm pro laatste versie en deze loopt als een trein. Ik heb via verschillende site’s mijn pc getest met mooie resuldaten aan men ip kan je niet zien dat er een pc aan hangt dus ik denk wel dat dit dan geslaagd is !

groetjes en bedankt aan iedereen die mij wilde helpen hè !