NOOD pc uitvallen

misschien een heel domme vraag.ik heb echt geen verstand van pc daarom dacht ik dat een van jullie me kan helpen?
mijn pc gaat aan ik log in en dan valt t uit gewoon een zwart scherm.
ik heb geen internet dus is me verteld kan t geen virus zijn
wat is t en hoe kan t verholpen worden

Hoi en welkom aan boord!

Wat je probleem is kan ik je absoluut niet vertellen; er kunnen zat redenen voor zijn. Ik vermoed dat het om een software probleem gaat, maar verder… geen flauw idee; daar voor zullen we toch iets verder in je systeem moeten duiken. Ik zou je willen vragen om je PC eens in de veilige mode op te starten (druk bij het opstarten voordat het laadscherm van Windows verschijnt de F8 toets in; in het menu wat je nu op beeld krijgt kun je voor de veilige mode kiezen). Kijk dan eens of je systeem wel doorstart.

Wat dat virus betreft… het is tegenwoordig wel zo dat het internet de grootste besmettingsbron is, maar het is pertinent onwaar dat je alleen een virus via het internet kunt vatten. Het is natuurlijk per virus verschillend, maar in feite kun je stellen dat iedere beschrijfbare datadrager vatbaar is voor viri. Stel ik braad een CDR en zet daar een virus op, dan kun jij je computer daarmee makkelijk besmetten (door bijv. het besmette bestand op te starten).

Hai,

Ook welkom namens mij en ‘domme vragen’ bestaan niet in mijn optiek. In het ergste geval zou hij overbodig kunnen zijn maar dan nog… En je bent hier terecht gekomen dus zo dom ben je nog niet…:clap:

ik heb geen internet

Als je iets niet weet moet je het vragen aan mensen die het eventueel wel (kunnen) weten. Maar om wat verder te kunnen gaan met je probleemp. Zou je ons kunnen zeggen hoe je systeem er uitziet ( jah niet kleur en grootte :bigsmile: ) maar wat er in zit aan hardware. Videokaart Moederbord Geheugen etc. en wat voor OS Windows '98, ME, 2000 Of XP (Home of Pro) je er op hebt staan.

Heb je ook eventueel programma’s ge(de)ïnstalleerd waarna het gedonder is begonnen?

Één oorzaak die ik me kan indenken is dat je videokaart oververhit raakt en dat daardoor het scherm uitspringt. Of je CPU. Het kan zoveel zijn idd zoals Dee-ehn al zei. Maar met wat meer info komen we waarschijnlijk wel een stukje verder.

mzzl Dúnedain